ایلان ماسک: نسخه تولیدی سایبر تراک اندکی بهتر خواهد بود!

سایبر تراک

«ایلان ماسک»، مدیر عامل شرکت «تسلا»، برخی از اطلاعات تکمیلی درباره نسخه تولیدی سایبر تراک را بر روی توییتر شخصی خود منتشر کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

او برای اولین بار از تغییرات ظاهری اولین پیکاپ تسلا برای تولید انبوه هم سخن گفته است. به نظر می رسد در پی انتقادات فراوان به استایل و شکل ظاهری سایبر تراک، تسلا در نهایت تصمیم به ایجاد تغییراتی در آن گرفته است. مطابق با آن چه ایلان ماسک بیان می کند، سایبر تراک همان چیزی خواهد ماند که پیش از این بود، فقط اندکی بهتر!

آن طور که در قدم اول از حرف های ماسک برداشت می شود، چندان چیز واضحی از تغییرات سایبر تراک گفته نشده است، اما حداقل طبق اظهار نظر برخی از کارشناسان، نسخه کانسپت سایبر تراک، که در ماه نوامبر گذشته رونمایی شد، نیازمند ایجاد تغییراتی برای پاس کردن استانداردهای ایمنی در جهت ورود به بازار است. یکی از موضوعات مهمی که بارها در فضای مجازی پیرامون سایبر تراک مطرح می شود، در رابطه با نحوه عملکرد بدنه ساخته شده از استیل ضدزنگ در تصادف است. این بدنه بسیار سفت و سخت به نظر می رسد و ممکن است به اندازه بدنه خودروهای معمولی شکننده نباشد.

گذشته از بحث طراحی، ماسک همچنین مدعی شده است که به منظور بارگیری و بکسل کردن، یک سامانه هوشمند برای راننده سایبر تراک ساخته می شود تا بداند چه زمانی باید بارگیری را متوقف کند و با توجه به حجم بار موجود در خودرو با چه سرعتی رانندگی کند. علاوه بر این، مدیر عامل تسلا به صراحت اعلام کرده است که نخستین پیکاپ آن ها به سیستم تنظیم ارتفاع فعال و دمپرهای برقرارکننده تعادل مجهز خواهد شد. با توجه به ادعاهای ایلان ماسک به نظر می آید که دنیای پیکاپ های کار و تجاری در آمریکا و جهان یک تحول اساسی را پیشِ روی خود دارند.

تسلا هنوز تا زمان رساندن سایبر تراک به دست خریداران وقت زیادی دارد. در واقع، تولید پیکاپ هوشمند تمام الکتریکی تسلا تا پایان سال ۲۰۲۱ قطعاً آغاز نمی شود. در حالی که، تولید نسخه های ارزان تر دوموتوره و تک موتوره هم در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.