آیا تراک موهاوی نخستین پیکاپ کیاست؟

کیا موهاوی پیکاپ

یک سال پیش، «کیا موتورز» رسماً اعلام کرد که درحال توسعه پیکاپی متوسط است. ما به جز آن که این محصول در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ وارد بازار می شود، اطلاعات دیگری از آن نداریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما این کمبود اطلاعات سبب نمی شود که هنرمندان از ایده پردازی های خود دست بردارند! در جدیدترین رندر منتشرشده از پیکاپ کیا، شاسی بلند «موهاوی» را می بینیم که به شکل یک پیکاپ تجاری درآمده است! ردیف سوم صندلی ها و لچکی آن قسمت با حوضچه بار جایگزین شده است.

مدیران 777 مدیران 777

ماه آگوست گذشته بود که کیا نسخه جدید موهاوی را معرفی کرد. المان های طراحی در موهاوی جدید پررنگ تر شده اند و از چراغ های زیباتری برای آن استفاده کرده اند. تمام این المان ها در رندر پیکاپ موهاوی هم به چشم می خورند. جلوپنجره پهن، چراغ های بزرگ و پروژکتورهای خنجری، چهره موهاوی را تشکیل می دهند. موهاوی جدید میراث دار نسل اول این خودروست و تلاش دارد که اصالت مدل قدیمی را حفظ کند.

عمده تغییرات پیکاپ موهاوی در نمای عقب اعمال شده اند، جایی که شیشه عقب به سمت ردیف دوم صندلی ها پیشروی کرده است. طراحی این قسمت، اندکی شبیه به هوندا ریج لاین هم هست. به نظر می رسد که طول حوضچه بار در حدود ۵ تا ۶ فوت باشد. اندازه ای که برای پیکاپ های متوسط معمول است. به هر حال، قطعاً ما انتظار نداریم که پیکاپ موهاوی از همکلاسان خود همچون تویوتا تاکوما و شورولت کلرادو، طویل تر باشد. استفاده از قطعات تزیینی پلاستیکی هم در هرچه نزدیک شدن این رندر به پیکاپ های واقعی تأثیرگذار بوده اند.

ما هنوز به طور قطعی نمی دانیم پیکاپ کیا زمانی که بیاید، چه شکل و قیافه ای دارد. کیا هم تا این لحظه، جزییات زیادی از این محصول منتشر نکرده است، به جز برخی اطلاعات محدود. به عنوان مثال، می دانیم که پیکاپ کیا در هر دو نسخه بنزینی و دیزلی وارد بازار می شود. همچنین می دانیم که نسبت به هوندا ریج لاین و حتا هیوندای سانتا کروز، فاصله کم تری با رقبایی همچون تاکوما و کلرادو خواهد داشت.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.