بازگشت پژو 103 SP برای سال ۲۰۲۵

کانسپت پژو SPx
کانسپت پژو SPx

به تازگی، پژو از کانسپتی با نام پژو SPx رونمایی کرده که قرار است برای سال ۲۰۲۵ با طراحی رترو و البته به‌روزترین تکنولوژی ها، جانشینی بر حق برای مدل ۱۰۳ SP باشد.

مدیران 777 مدیران 777

پژو در حال آماده شدن برای احیای یکی از نمادین ترین مدل های خود است؛ نه، منظور ما خودرو نیست، بلکه یک وسیله نقلیه دوچرخ است. در واقع، پژو قصد دارد در پایان سال ۲۰۲۵، مدل ۱۰۳ افسانه ای را احیا کند. این اتفاق در حال حاضر با رونمایی از کانسپت SPx کلید خورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پژو SPx

به نظر می رسد فرانسوی ها سخت مشغول احیای پیشینه تاریخی خود در خودروسازی هستند؛ پس از رنو که مدل جدید R5 را معرفی کرد و برنامه رونمایی از نسل جدید R4 را دارد، حالا نوبت به پژو رسیده است که گرد و غبار از تاریخچه خود بزداید. شاید در گام اول، فکر و ذهن شما به سمت نسل جدید ۲۰۵ برود، اما این بار بخش Peugeot Motocycles دست به کار شده است. این شما و این تولد دوباره پژو ۱۰۳ اس پی.

در طراحی پژو SPx سعی شده است همان ظاهر ساده ۱۰۳ حفظ و در عین حال، کاملاً مدرن شود. موتیف سه خط پژو در بخش چراغ جلو دیده می شود و پنل های بدنه به دور از هر گونه اضافه کاری، در ساده ترین حالت ممکن شکل گرفته اند. طبق گفته مهندسان پژو موتوسایکلز، این اسکوتر برقی برای سال ۲۰۲۵ در سه نسخه عرضه خواهد شد.

پژو ۱۰۳ SP

پژو ۱۰۳ در بیش از سه میلیون نسخه بین سال‌ های ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۶ (و حتا ۲۰۱۷ در چین) تولید شد. بی تردید یکی از دلایل دوام طولانی مدت این مدل و محبوبیت آن را باید طراحی ساده و در عین حال مستحکم آن دانست. این موتور دوچرخ فرانسوی با کاربری های شخصی، پلیس و پست، تا امروز پرفروش ترین موتورسیکلت در جهان باقی مانده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.