ایندین اسکات 2025 ؛ کروزر محبوب آمریکایی

ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

پلتفرم موتورسیکلت‌های کروزر ایندین برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، به طور کامل بازسازی شد، اما این برند آمریکایی برای سال ۲۰۲۵ پنج مدل جدید را معرفی کرده که قرار است وارد بازارهای جهانی شوند، از جمله نام هایی که برای علاقه مندان به برند ایندین بسیار آشنا هستند: اسکات بابر، اسپرت اسکات، اسکات کلاسیک، سوپر اسکات و ۱۰۱ اسکات. سه تریم مختلف برای این موتورسیکلت ها در دسترس است، همچنین بیش از ۱۰۰ لوازم جانبی اختصاصی نیز موجود خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

قلب تپنده ایندین اسکات، یک موتور جدید به نام SpeedPlus 1250 است. طراحی آن همچنان Vشکل و با سیستم آب خنک عمل می‌کند، اما کاملاً بازطراحی شده و از ۱,۱۳۳ سی‌سی به ۱,۲۵۰ سی‌سی افزایش یافته است. قطر سیلندر از ۹۹ میلی متر به ۱۰۴ میلی متر افزایش یافته است. قدرت آن به ۱۰۵ اسب بخار و ۱۱۱ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است و مدل ۱۰۱ اسکات که بالاترین حجم پیشرانه را داراست، ۱۱۱ اسب بخار تولید  می‌کند.

ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

همچنین شاسی اسکات نیز جدید است و از یک طراحی آلومینیومی به یک شاسی ساده از لوله‌های فولادی تغییر کرده که قرار است به راحتی قابل سفارشی‌سازی باشد، مانند آن چه ایندین در پلتفرم Chief در سال ۲۰۲۱ انجام داد. این شاسی با یک محور ۶۱٫۵ اینچی، زاویه آویزش ۲۹ درجه و ۴٫۸ اینچ از محور جلو، فراهم می‌کند.

اولا استنگارد، مدیر طراحی محصولات کمپانی موتورسیکلت سازی ایندین، اعلام کرده است: «اولویت اصلی ما حفظ نام و اصالت موتورسیکلت اسکات بود و اطمینان حاصل کردن از این که ترکیب جدید به اندازه همه نمونه‌های قبلی، بی‌زمان باشد.»

وی ادامه داد: «برای ما، حفظ میراث گذشته و خلق طراحی مدرن امروزی و ایجاد یک بسته‌ی سفارشی‌سازی بسیار حائز اهمیت بوده است.»

همچنین مایک داگرتی، رئیس شرکت موتورسیکلت سازی ایندین گفت: «به عنوان پلتفرمی که بیش‌ترین فروش را در بین محصولات ما دارد، اسکات به مدت طولانی یکی از ستون‌های اصلی در تاریخچه محصولات ما بوده است. ما بسیار هیجان زده هستیم که آن را برای سال ۲۰۲۵ آماده می کنیم و با ارائه مجموعه‌ای قدرتمند از مدل‌ها، برای برآورده کردن نیازهای متنوع جامعه، تکامل آن را ادامه دهیم.»

ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

ایندین می‌گوید ارتفاع صندلی اسکات با اندازه ۲۵٫۶ اینچ کم‌ترین ارتفاع در کلاس موتورسیکلت‌هاست. همچنین برخی از مدل‌ها و بسته‌های تزیینی اسکات، امکانات و فناوری‌های جدیدی را ارائه می‌دهند. تمامی مدل‌ها به جز مدل ۱۰۱ اسکات از ترمز جلوی تک دیسک ۲۹۸ میلی متری با کالیپر دوپیستونی استفاده می‌کنند و سیستم ضد قفل (ABS) به طور استاندارد موجود است.

ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

ارزان‌ترین نسخه، ایندین اسکات بابر است که با قیمت پایه ۱۲,۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. این مدل کم‌ارتفاع و کم آپشن است و دارای طراحی مشکی و آینه‌های مونتاژشده در انتهای دسته است.

ایندین اسکات کلاسیک، که با قیمت  ۱۳,۹۹۹ دلار عرضه می‌شود، با طراحی سنتی به نام خود وفادار است و شامل گلگیرهای پهن، رینگ های پره ای، ارگونومی آرام و جزییاتی از کروم می‌شود. وزن این موتورسیکلت در حدود ۲۴۴ کیلوگرم است.

با الهام از یک مدل از دهه ۱۹۳۰، ایندین اسپرت اسکات، که با قیمت ۱۳,۴۹۹ دلار عرضه می‌شود، دارای سبک طراحی مشابه و پرخاشگرانه با اسکات روگ قبلی است، این موتورسیکلت همراه با یک صندلی اسپرت و چرخ جلوی ۱۹ اینچی عرضه می شود. وزن این موتورسیکلت به طور استاندارد در حدود ۲۴۰ کیلوگرم است.

با زنده کردن نام یک مدل افسانه‌ای دیگر از گذشته ایندین، مدل اسکات ۱۰۱، قدرت بیش تری را نسبت به هر اسکات تولیدی دیگری داراست. تعلیق قابل تنظیم کامل آن شامل یک سیستم تعلیق تلسکوپی در بخش جلو می شود. ترمزها همچنین از قطعات با کیفیت بالا استفاده می‌کنند، با دو کالیپر جلوی چهار پیستونی برمبو که با  دیسک‌های ۳۲۰ میلی متری همراه شده اند. مانند ایندین اسپرت اسکات، جزییات طراحی دو مدل شباهت هایی به یکدیگر دارد، اما اسکات ۱۰۱ در کل طراحی کلاسیک تری دارد و اتفاقاً این مدل یکی از محبوب ترین مدل های برند ایندین است. قیمت پایه این مدل از ۱۶,۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.

آپشن و مجموعه‌ لوازم های جانبی ایندین اسکات ۲۰۲۵

ایندین اسکات 2025
ایندین اسکات ۲۰۲۵

سه سطح آپشن برای برخی از مدل‌ها در دسترس است، که با بسته امکانات استاندارد شروع می‌شود و شامل سیستم ترمز ABS، نورپردازی LED جدید و یک کیلومترشمار آنالوگ با نمایش سطح سوخت و میزان مصرف سوخت همراه است که تنها در مدل های اسکات بابر، اسکات کلاسیک و اسپرت اسکات عرضه می شود.

بالاترین سطح و بالاترین تریم، تیپ Limited +Tech است که شامل ویژگی‌های محدود و اضافه کردن سیستم کی‌لس استارت و صفحه نمایش لمسی ۴ اینچی گرد Indian با نرم‌افزار Ride Command است، که شامل ناوبری به شکل دستورات گام به گام، برنامه‌ریزی مسیر نقطه به نقطه، اطلاعات آب و هوا و ترافیک، آمارهای سفر و خدمات متصل Ride Command+ می شود. سطح تزئین Limited +Tech با افزودن ۱,۷۰۰ دلار به قیمت پایه برای مدل‌های اسکات بابر، اسکات کلاسیک و اسپرت اسکات عرضه می‌شود و به صورت استاندارد در سوپر اسکات و اسکات ۱۰۱ قرار دارد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.