۱۰ نکته که باید در رابطه با پورشه ۹۱۱ توربو S بدانیم

پورشه 911 توربو S

چندی پیش «پورشه» با معرفی مدل جدید «پورشه ۹۱۱ توربو S»، قوی ترین نمونه در تاریخ این خودرو را رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم به ۱۰ نکته جالب پیرامون توربو S بپردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پورشه برای معرفی نسل جدید ۹۱۱ توربو S، تمامی عناصر یک خودروی سوپراسپرت از جمله سیستم تعلیق سفت تر، ترمزهای قوی تر و لاستیک های پهن تر را برای این نمونه در نظر گرفته است. افزون بر موارد ذکرشده، ۹۱۱ توربو S 992 از نظر آیرودینامیکی نیز بهبود یافته و آپشن هایی برای کم کردن وزن بدنه درنظر گرفته شده است. با وجود قدرت و گشتاور خارق العاده پیشرانه، رانندگی با پورشه ۹۱۱ توربو S نسبت به گذشته با اضافه شدن ویژگی هایی، همچون رانندگی در شرایط بارانی، آسان تر و دلنشین تر شده است. نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S را می توان کامل ترین نمونه در تاریخ این خودرو دانست. در این مقاله به بررسی نکات جالب در رابطه با موشک ۶۴۰ اسب بخاری پورشه خواهیم پرداخت.

اعداد و ارقام

پورشه 911 توربو S

نسل جدید توربو S با بهره گیری از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سیستم انتقال قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه PDK به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. قدرت و گشتاور خودرو به ترتیب، نسبت به نسل قبلی، ۶۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر افزایش یافته است. در مقایسه با مدل کنونی کررا ۴S نیز، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور بیش تر در اختیار ۹۱۱ توربو S است. در نتیجه تغییرات فنی پیشرانه، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ در ۲٫۶ ثانیه (۰٫۲ ثانیه سریع تر از نسل قبل) انجام می گیرد و بیشینه سرعت به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. به منظور مقایسه، مک لارن ۷۲۰S این سرعت گیری را در ۲٫۸ ثانیه انجام می دهد، درحالی که از برتری ۲۴۰ کیلوگرم وزن کم تر نیز بهره می برد. بنابراین نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S را باید در میان چابک ترین خودروهای سوپراسپرت جهان قرار داد.

گشتاور بیشینه همیشه در اختیار است

پورشه 911 توربو S

در مدل های قبلی پورشه ۹۱۱ توربو S بیشینه گشتاور تنها در بازه کوتاه مدت قابل دسترس بود. چیزی که بیش تر به حالت اوربوست شباهت داشت، اما در مدل جدید، گشتاور بیشینه ۷۹۶ نیوتن متر بین دورهای ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار است. در حالت اسپرت یا اسپرت پلاس، راننده قادر به فعال سازی حالت اوربوست نیز خواهد بود.

به روزرسانی سیستم انتقال قدرت

پورشه 911 توربو S

علاوه بر به روزرسانی سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، پورشه جعبه دنده ۹۱۱ توربو S را نیز به روزرسانی کرده است. با بهره گیری از ضریب نهایی جدید و کلاچ های قدرتمندتر، دوام جعبه دنده برای تحمل گشتاور خارق العاده پیشرانه افزایش یافته است. همانند سایر مدل های نسل ۹۹۲، توربو S نیز از جعبه دنده جدید ۸ سرعته دوکلاچه استفاده می کند.

آپشن کاهش وزن

پورشه 911 توربو S

امروز خودروهای موجود در بازار جهانی از همیشه سنگین تر شده اند. پورشه ۹۱۱ توربو S نیز از این قائده مستثنا نیست، اما برای اولین بار پورشه آپشن کاهش وزن را پیش روی خریداران قرار داده است. ویژگی های جدیدی همچون نصب شیشه های سبک وزن در جلو، عقب و کنار درنظر گرفته شده که قبلاً فقط برای مدل های GT3 و GT2 قابل سفارش بود. این شیشه ها ۳٫۲ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می دهند. خریدارانی که کاهش وزن بیش تری را مد نظر داشته باشند، می توانند با سفارش بسته Lightweight پورشه، ۲۶٫۵ کیلوگرم از وزن خودرو بکاهند. این بسته شامل نصب صندلی های جدید با قاب فیبرکربنی در قسمت جلو و حذف صندلی های عقب، سیستم اگزوز سبک تر، حذف عایق های صدا و نصب شیشه های سبک وزن می شود.

به روزرسانی آیرودینامیکی

پورشه 911 توربو S

پورشه با معرفی نسل جدید ۹۱۱ ۹۹۲، طراحی آیرودینامیکی خودرو را نیز به صورت چشمگیری به روزرسانی کرده است. استفاده از باله عقب سه گانه، بادشکن جلوی تنظیم شونده و تیغه های فعال روی بدنه از جمله این تغییرات است. مدل ۹۱۱ توربو S پا را از این هم فراتر گذاشته و از ویژگی های آیرودینامیکی منحصر به فرد بهره می برد. باله عقب بزرگ تر از نوع فعال بوده و در چهار حالت مختلف، بسته به حالت رانندگی، تنظیم می شود. باله عقب نقش ترمز هوایی را نیز ایفا می کند. در این حالت با ترمزگیری راننده، باله نیز به صورت عمودی بالا می رود و موجب کاهش سرعت خودرو می شود.

حالت مرطوب

پورشه 911 توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S از حالت جدید Wet برخوردار است. در این حالت، سنسورهای تعبیه شده در خودرو فشار آب سطح را تشخیص می دهند و به راننده پیشنهاد می دهند تا با حالت مرطوب به رانندگی خود ادامه دهند. بنابر آزمایش های انجام شده، این حالت تنها جنبه تبلیغاتی ندارد و در عمل بسیار کاربردی است. این مسئله، چهار فصل بودن رانندگی با پورشه ۹۱۱ توربو S را نشان می دهد.

سواری راحت

پورشه 911 توربو S

با استفاده از فناوری PASM سیستم تعلیق، پورشه ۹۱۱ توربو S اکنون سواری راحتی را به راننده و سرنشینان هدیه می دهد. در این سیستم تعلیق، با ۱۰ میلی متر ارتفاع کم تر، با استفاده از سنسورهای مختلف قطعاتی همچون میل موج گیر و کمک فنرها با توجه به شرایط جاده ای تنظیم می شوند. برای سواری بهتر در کمک فنرهای عقب یک لایه فنر کمکی دور پوشش کمک فنرها نصب شده است. همچنین راننده می تواند دو حالت رانندگی نرمال و اسپرت را انتخاب نماید.

عرض بیش تر بدنه

پورشه 911 توربو S

طراحان پورشه برای جانمایی لاستیک های پهن تر مدل توربو S، عرض بدنه را در قسمت عقب به میزان ۰٫۴ اینچ و در جلو به میزان ۱٫۶۵ اینچ افزایش داده اند. لاستیک ها در جلو با عرض ۲۵۵ و در عقب با عرض ۳۱۵ میلی متر قرار گرفته اند. با درنظر گرفتن ارتفاع کم تر و عرض بیش تر بدنه، ۹۱۱ توربو S نسبت به دیگر مدل های ۹۱۱ ۹۹۲ به خوبی قابل تشخیص و متمایز می شود.

ویژگی های استاندارد

پورشه 911 توربو S

پورشه برای مدل جدید ۹۱۱ توربو S ویژگی هایی را به صورت استاندارد درنظر گرفته که پیش از این تنها به عنوان آپشن قابل سفارش بودند. با درنظر گرفتن قیمت ۲۰۳٫۵۰۰ دلار برای توربو S، ویژگی هایی همچون صندلی های ۱۸ حالته، سیستم تعلیق تمام فعال، ترمزهای کربن سرامیکی، بسته اسپرت کرونو، چراغ های LED ماتریکس، تودوزی تمام چرم کابین، فرمان اسپرت GT و سیستم صوتی Bose موجود خواهد بود.

قیمت

پورشه 911 توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S در مدل کوپه با قیمت پایه ای ۲۰۳٫۵۰۰ دلار و در مدل کابریولی با قیمت پایه ای ۲۱۶٫۳۰۰ دلار عرضه می شود. مبلغ ۱۳۵۰ دلار نیز به عنوان کارمزد تحویل به قیمت خودرو افزوده می شود. با درنظر گرفتن تمامی آپشن های ظاهری، ایمنی و فنی، تنها ۲۰ هزار دلار به قیمت نهایی افزوده می شود. با مقایسه توربو S با سایر مدل های ۹۱۱ درمی یابیم که آپشن های این مدل مقرون به صرفه به نظر می رسند، اما با توجه به قیمت پایه ای بالا، پورشه از استراتژی عرضه آپشن های بیش تر در حالت استاندارد پیروی کرده است.

در پایان از شما مخاطبان عزیز پایگاه خبری «اسب بخار» تقاضا داریم نظرات خود را در رابطه با نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S با ما در میان بگذارید.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.