کمری 2025 ؛ سدان پرطرف‌دار تویوتا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

تویوتا کمری 2025
تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ به تازگی معرفی شده است، که ظاهر آن به تویوتا پریوس جدید بسیار شباهت دارد، پس اگر از زبان طراحی جدید تویوتا در سدان ها خوش‌تان می آید، قطعاً کمری ۲۰۲۵ را هم می پسندید، همچنین این سری از تویوتا کمری نهمین نسل از این سدان پرطرف‌دار تویوتاست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا کمری به مدت طولانی به عنوان یک سدان سایز متوسط با دوام و طول عمر بالا از برند تویوتا شناخته می شود. در جهان و بازارهای رقابتی خودرو، عموم مردم بر این باور هستند که تویوتا کمری دیگر عمر خود را کرده و از رده خارج است، اما تویوتا با فروش حدود ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه کمری در سال به مشتریان وفادار خود، همچنان به تولید این سدان پرطرف‌دار و محبوب ادامه می دهد و به تازگی، نسل نهم تویوتا کمری را برای سال ۲۰۲۵ معرفی کرده است.

تویوتا کمری ۲۰۲۵ تنها به صورت هیبریدی در دسترس است و خریداران می‌توانند از بین دو نسخه دیفرانسیل جلو یا AWD انتخاب کنند، همچنین این خودرو در چهار تیپ LE ،SE ،XLE و XSE عرضه شده است.

در حالی که، خودروهای شاسی بلند (SUV) اکثر بازارهای خودرو جهان را به علت قابلیت های جذاب و مسافرتی خود قبضه کرده اند، سدان‌های سایز متوسط به عنوان گزینه‌های سازگار با خانواده و استفاده روزانه، بیش تر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند. هیوندای سوناتا به تازگی با به‌روزرسانی هایی عرضه شده است و هوندا سال گذشته نسل جدیدی از آکورد را معرفی کرد. اکنون نوبت به تویوتا کمری رسیده است، تا قدرت خود را نشان دهد و قرار است تنها با نسخه هیبریدی به رقابت با رقبا بپردازد.

طراحی بیرونی کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری 2025

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در طراحی بیرونی با الهام از هشتمین نسل خود دیزاین شده است، با یک گریل بزرگ در قسمت پامبر و چراغ‌های نازک به شکل حرف C، هم در بخش جلو و هم در بخش عقب، طراحی شده است، که قبلاً این سبک طراحی یا این زبان طراحی را در تویوتا کراون و پریوس دیده بودیم. مدل جدید دارای چراغ‌های جلویی LED، چراغ‌های عقب LED به صورت استاندارد است. گزینه‌های رنگ Ocean Gem و Heavy Metal به علاوه رنگ‌های فعلی تویوتا کمری به صورت جدید برای مشتریان در دسترس خواهند بود.

مدل XSE در طراحی بیرونی دارای تفاوت هایی نسبت به نسخه پایه است، که شامل گریل جلویی به شکل مشبک، یک اسپویلر کوچک بر روی درِ صندوق و چرخ‌های ۱۹ اینچی است. این مدل با یک سقف Midnight Black Metallic در ترکیب با اکثر رنگ های تویوتا کمری در دسترس است. همچنین از نمای کناری خودرو بسیار به تویوتا Crown شباهت دارد، به‌خصوص استایل فست بک بخش عقب خودرو.

طراحی کابین کمری ۲۰۲۵

کابین تویوتا کمری 2025

در عین حال، کابین تویوتا کمری جدید نسبت به سایر سدان های تویوتا طراحی جدیدتری دارد، البته برخی از ویژگی‌های تویوتا کراون به کمری منتقل شده است، از جمله همان فرمان و بخشی از کنسول مرکزی در میان این دو مدل مشترک است. یک شارژر بی‌سیم و پنج درگاه USB در سراسر دو ردیف به صورت استاندارد در دسترس است. صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی و یک کلاستر تمام دیجیتال دیجیتال ۷.۰ اینچی در نسخه های LE و SE به صورت استاندارد عرضه خواهد شد، اما در تیپ های XLE و XSE، صفحه نمایش به سایز ۱۲.۳ اینچی افزایش پیدا خواهد کرد. سیستم مالتی مدیا در هر چهار تیپ به صورت استاندارد با Apple CarPlay و Android Auto سازگار است، همچنین یک سیستم صوتی JBL با ۹ بلندگو نیز موجود است.

کابین تویوتا کمری 2025

در چهار تیپ تویوتا کمری از چهار تریم داخلی متفاوت استفاده شده است، تریم داخلی مدل SE از جنس SofTex با جزییات سفید استفاده شده است. در مدل LE از پارچه با الگوی ocean-wave استفاده شده است. مدل XSE از چرم سیاه یا قرمز روشن استفاده می‌کند، همچنین مدل XLE، که بالاترین تیپ تویوتا کمری است، از چرم باکیفیت با جزییات میکروفیبر Dinamica بهره می برد. مدل‌های XLE و XSE دارای گرم کن صندلی های جلو و عقب و تهویه چندکاناله هستند. همچنین در دو تیپ لوکس تر، شیشه لمینت مقاوم در برابر صوت برای پنجره‌های جلو استفاده شده است، تا نویز باد در کابین کاهش یابد.

کابین تویوتا کمری 2025
کابین تویوتا کمری ۲۰۲۵

تمامی مدل های کمری مدل ۲۰۲۵ دارای مجموعه فناوری Toyota Safety Sense هستند؛ این فناوری شامل سیستم ضد تصادف است که خودروها و عابران را تشخیص می‌دهد، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم نور بالای خودکار، سیستم هشدار نقطه کور و سنسور هشدار عبور ترافیک عقب را شامل می‌شود.

مشخصات فنی کمری ۲۰۲۵

پیشرانه تویوتا کمری 2025

در صورتی که با دیگر محصولات هیبرید کمپانی تویوتا مانند تویوتا کراون آشنایی داشته باشید، پیشرانه یا مشخصات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۵ به نظر آشنا خواهد رسید. جدیدترین نسخه از پیشرانه های هیبریدی برند تویوتا شامل یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بدون توربو است، که بسته به نسخه چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو، سه موتور یا دو موتور الکتریکی برای آن عرضه شده است. در نسخه دیفرانسیل جلو دو موتور الکتریکی در جلوی خودرو قرار دارند و کمک می‌کنند قدرت محرک جلویی فراهم شود، در حالی که، یک موتور الکتریکی سوم در نسخه AWD، که برای کمری هیبریدی اولین بار است استفاده می شود و در همه چهار تیپ موجود است، برای افزایش چسبندگی در بخش عقب اضافه شده است. پیشرانه نسخه FWD یا محور جلو، حدود ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در حالی که، با نصب سیستم چهار چرخ محرک، این توان تا ۲۳۲ اسب بخار افزایش می‌یابد.

تویوتا کمری 2025

هر دو نسخه FWD و AWD از یک گیربکس (eCVT) استفاده می‌کنند. سیستم هیبریدی از یک باتری لیتیوم-یون استفاده می‌کند، اما تویوتا جزییات ظرفیت آن را تا زمان نزدیک به عرضه کمری جدید اعلام نخواهد کرد، به نظر می‌رسد موتور V6 در تویوتا کمری منسوخ شده است. با این حال، کمری نسل نهم یک نسخه بازطراحی یا فیس لیفت از نسل قبلی خود است و خودرویی کاملاً جدید نیست. مدل ۲۰۲۵ بر روی همان پلتفرم TNGA-K سوار خواهد شد که در هشتمین نسل کمری استفاده شده بود. در عین حال، سیستم تعلیق با تنظیمات جدید به‌روزرسانی شده و نواقص آن برطرف شده است.

قیمت کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری 2025
تویوتا کمری ۲۰۲۵

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ در سال ۲۰۲۴ به صورت عمومی به نمایش درخواهد آمد. قیمت‌گذاری هنوز برای این خودرو بسیار زود است، اما با توجه به شرایط و قیمت گذاری دیگر محصولات تویوتا، احتمال می رود این خودرو قیمتی بین ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۳۵,۰۰۰ دلار داشته باشد. با توجه به تجهیزات جذاب موجود در مدل جدید، انتظار می‌رود قیمت‌ها کمی افزایش یابند، اما در کل، تویوتا کمری ۲۰۲۵ همچنان یک خودرو مقرون به صرفه خواهد بود.

۴.۸ امتیاز از ۲۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.