فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵؛ نسل جدید شاسی بلند آمریکایی

فورد اکسپدیشن 2025
فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵

فورد اخیرا از جدیدترین نسخه فورد اکسپدیشن معروف با مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این شاسی بلند بزرگ آمریکایی وارد نسل پنجم شده و باید دید موفقیت نسل های پیشین را ادامه می دهد یا نه. 

آریزو 8 آریزو 8

اکسپدیشن یکی از تولیدات نسبتا جدید فورد بوده که برای اولین بار اواخر دهه نود میلادی در سال ۱۹۹۶ معرفی و جایگزین فورد برانکو محبوب شد. یک SUV هفت نفره سایز بزرگ که نشان از آمریکایی بودنش داشت و تا به حال در پنج نسل معرفی شده است. اکسپدیشن فورد حالا با تریم های مختلفی از جمله Tremor معرفی شده که برای رقابت مستقیم با دیگر هموطنانش از جمله شورولت تاهو پا به جاده خواهد گذاشت. 

طراحی ظاهری

اکسپدیشن جدید از نظر ظاهری نسبت به قبل طراحی بروزتر و قلدر تری دارد. چراغ های جلو در آمیخته با جلو پنجره عریض و بزرگ که نشان فورد را در دل خود جای داده طراحی شده و سپر هم با حجم پردازی هایی آفرودی خود نمایی می کند. 

در نمای جانبی اولین موردی که به چشم می خورد ابعاد بزرگ این خودروست. لازم به ذکر است که اکسپدیشن جدید در از نظر ابعاد و خصوصا طول بدنه در دو نسخه معمولی و مکس تولید خواهد شد. در نمای عقب این شاسی بلند آمریکایی جدید نیز طراحی ساده اما بروزی را شاهدیم. درب صندوق به صورت دو تکه باز شده و چراغ های اصلی هم بیرون از این بخش طراحی شده‌اند. 

کابین

فورد اکسپدیشن 2025
فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵

داخل کابین فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ نیز مطابق انتظار شاهد داشبوردی مدرن هستیم که البته خوشبختانه کلید های فیزیکی همچنان در آن به کار رفته است. کلاستر خودرو تا نیمه های داشبورد کشیده شده اما مانیتور سیستم مالتی مدیا جدا از آن، یک پله پایین تر میان دریچه های سیستم تهویه مطبوع جا خوش کرده است. به طور کلی فضای کابین اکسپدیشن جدید بسیار جادار و بزرگ بوده و همچنین متریال به کار رفته در آن قطعا کیفیت بالایی خواهد داشت. 

مشخصات فنی فورد اکسپدیشن

فورد اکسپدیشن 2025
فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ در بخش فنی به همان قلب تپنده نسل قبل مجهز شده است. پیشرانه‌ای V6 به همراه سیستم تویین توربو شارژر که فورد آن را EcoBoost می نامد. این قلب تپنده برای تمام تیپ های اکسپدیشن جدید قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری حدود ۶۵۰ نیوتن متر را تولید می کند اما در تیپ لوکس ترمور، از این پیشرانه ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور را دریافت می کنند. 

اکسپدیشن جدید در تمامی نسخه ها به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک AT مجهز شده که نیرو را به صورت پیشفرض به محور عقب و در صورت لزوم به هر دو محور منتقل خواهد کرد. ضمن اینکه این خودروی غول پیکر آمریکایی توان یدک کشیدن بیش از ۳ تن را هم دارد. این مشخصات فنی نشان دهنده آن است که فورد اکسپدیشن جدید بسیار رقیب خطرناکی برای دیگر هموطنان پر آوازه خود خواهد بود. 

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۵ از اواخر ماه اکتبر سال جاری قابل سفارش خواهد بود. ضمن اینکه شروع قیمت این شاسی بلند جدید آمریکایی از ۶۱.۷۰۰ دلار بوده و در صورت سفارش نسخه های لوکس تر مانند تریم ترمور قیمت آن افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.  

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.