تیزر رسمی دیگنیتی گروه بهمن منتشر شد + تصاویر و مشخصات

بهمن دیگنیتی

بعد از ظهر امروز، گروه بهمن ویدیو و تیزری رسمی را از محصول جدید خود منتشر کرد. «دیگنیتی» نام کراس اوور جدید این خودروساز بخش خصوصی است که در این تیزر، به برخی از جزئیات آن اشاره شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، بهمن دیگنیتی به نوعی همان «دانگ فنگ ix5» است که طی قراردادهای مهندسی در جایگاه محصول مستقل گروه بهمن قرار گرفته و قرار است تا با تفاوت هایی نسبت به نسخه چینی وارد خط تولید این خودروساز شود.

حتماً بخوانید: کاتالوگ رسمی دیگنیتی منتشر شد + تصاویر

همان طور که در این ویدیو دیده می شود، نشان تجاری جدیدی بر روی دیگنیتی گروه بهمن نصب شده و همچنین بر روی درِ صندوق عقب نیز، نشان “پرایم” نقش بسته است. هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که دیگنیتی نام این کراس اوور است و یا به عنوان نشان تجاری جدیدی در مجموعه بهمن شناخته می شود. به هر حال احتمال آن زیاد است که گروه بهمن و شرکت بهمن موتور، این کراس اوور کوپه مونتاژی را با نام «دیگنیتی پرایم» به بازار عرضه کنند.

حال با توجه به تصویر منتشر شده از کابین دیگنیتی گروه بهمن، می توان متوجه شد که خبری از نشان تجاری دانگ فنگ بر روی فرمان نیست و به احتمال زیاد، لوگوی نصب شده بر روی فرمان، همان نشان تجاری جدید گروه بهمن برای دیگنیتی است. همچنین جلو آمپر خودرو نشان می دهد که از نوع آنالوگ است و این خودروساز بخش خصوصی، نمونه تمام دیجیتال را به کمپانی DFL و گروه DFM سفارش نداده است. با وجود این مشخص است که امکاناتی نظیر کروز کنترل، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی و… در خودرو دیده می شود. قبلا هم تصویر دیگری از کابین دیگنیتی گذر موقت منتشر شده بود که معلوم بود، این خودرو در بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی قرار ندارد. اما با این وجود امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… بر روی دیگنیتی نصب خواهد شد. از سویی گویا قرار است تا دیگنیتی گروه بهمن با ۴ کیسه هوا وارد خط تولید گروه بهمن شود.

آن طور که منابع خبری به خبرنگار رسانه اسب بخار اطلاع داده اند، ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می کند.

پایگاه خبری «اسب بخار»

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.