کاهش تولید مرسدس کلاس S به دلیل افت شدید فروش

کاهش تولید مرسدس کلاس S
کاهش تولید مرسدس کلاس S

مرسدس بنز کلاس S به دلیل کاهش فروش، روزهای چالش برانگیزی را تجربه می‌کند، که منجر به کاهش تولید این کلاس شده است.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، فروش این نماد لاکچری بودن در صنعت خودرو، در سه ماهه اول سال میلادی جاری، تقریباً ۳۷ درصد کاهش یافته و به ۱۶۹۰۰ دستگاه رسیده است.

این برند آلمانی جزییات فروش کلاس S برای سه ماهه دوم را منتشر نکرده است. با این حال، فروش مجموع کلاس اس، EQS ،EQS شاسی‌بلند و GLS تقریباً ۲۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳۴۰۰ دستگاه رسیده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که مرسدس در حال حاضر شایعات مربوط به کاهش تولید خودروهای رده‌بالای خود را تأیید کرده است.

سخن‌گوی مرسدس بنز در یک مصاحبه با Automobilwoche، اعلام کرد که کلاس S تنها در یک شیفت در کارخانه شماره ۵۶ در شهر زیندلفینگن تولید خواهد شد. به گفته نوشته رسانه مذکور، این کارخانه ماه‌هاست که به دلیل کاهش شدید فروش، کم‌کار شده است. رسانه Automobilwoche به نقل از یک تأمین کننده قطعات داخلی می‌گوید که کاهش تولید کلاس S یک «فاجعه» است.

تغییر به عملیات تک شیفتی در تأسیسات زیندلفینگن پس از تعطیلات آگوست اعمال خواهد شد.

نماینده مرسدس می‌گوید برخی از کارگران در کارخانه‌ای که EQS تمام‌برقی نیز در آن تولید می‌شود، وظایف مربوط به تولید خودروهای دیگر را به عهده خواهند گرفت.

اگر نگاهی به رقبای اصلی مرسدس بیاندازیم که آن ها نیز آمار فروش خودروهای پرچم‌دار خود را با مدل‌های دیگر ترکیب می‌کنند، ب‌ام‌و افزایش فروش را تجربه کرد در حالی که آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کاهش فروش داشت.

تقاضا برای سری ۷ و سری ۸ ب‌ام‌و با ۱۱.۴ درصد افزایش به ۳۰۲۴۹ خودرو تا ماه ژوئن رسید. این در حالی است که فروش خودروهای سگمنت D آئودی با کاهش ۱۶.۵ درصدی به ۸۴۸۷ دستگاه رسید. همچنین تولید این مدل‌های آئودی با ۴۶ درصد کاهش به تنها ۵۷۸۸ دستگاه بین ژانویه تا ژوئن رسید.

مرسدس در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای برای کلاس S است. در اواخر ماه ژوئن، اولا کالنیوس، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که این شرکت بسیار بیش‌تر از آن‌چه معمولاً در یک مدل فیس‌لیفت شده سرمایه‌گذاری می‌شود، هزینه می‌کند.

این شرکت با تصمیم به سرمایه‌گذاری بیش‌تر در بخش موتورهای احتراق داخلی، از اهداف بیش از حد جاه‌طلبانه خود در زمینه خودروهای برقی عقب‌نشینی کرده است. از بین سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها مدلی است که هنوز موتور دوازده سیلندر ارائه می‌دهد، که فقط در نوع لوکس میباخ موجود است.

این در حالی است که فراموش کنیم که تا چند سال پیش، مدل‌های کلاس S Coupe و کلاس S Convertible نیز وجود داشتند و هر دو از خط تولید خارج شدند و به طور غیرمستقیم با ۲+۲ GT Coupe و SL جدید جایگزین شدند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.