اولین هاچبک بی وای دی بزودی معرفی خواهد شد + تصاویر

اولین هاچبک بی وای دی بزودی معرفی خواهد شد + تصاویر
برخی رسانه های چینی شب گذشته اعلام کرده اند که به احتمال زیاد، کمپانی بی وای دی برنامه دارد تا امروز (۱۶ آوریل) خودرویی هاچبک و برقی را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ معرفی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آن طور که در روزهای گذشته از مراحل آماده سازی نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ مخابره شده بود، اکثر خودروسازان چینی برنامه های ویژه ای در ایران گردهمایی برای معرفی محصولات برقی و نوین خود دارند. برای همین شاهد بودیم که بزرگترین خودروساز برقی جهان، یعنی بی وای دی نیز خودروهای جدیدی را به محل نمایشگاه آورده و تصاویر محصولات چون بی وای دی S2 مدل EV535 پیش از رونمایی رسمی نیز منتشر شد. حال با توجه به انتشار تصاویر قطعی خودرویی جدید از این خودروساز چینی، احتمال آن وجود دارد که امروز محصول هاچبک و الکتریکی با نام بی وای دی E2 در شانگهای معرفی شود. با توجه به اینکه ظاهر E2 تا حد زیادی متفاوت از خودروهای قبلی بی وای دی بوده و دیگر سبک MPV و خودروهای کوچک شهری را ندارد و از سویی، نمادهای مربوط به خودروهای هاچبک را بر اساس معیارهای اصلی خودروهای غیر چینی رعایت کرده است، برخی این محصول جدید را اولین هاچبک واقعی بی وای دی می دانند که می تواند در بازار جهانی طیف متفاوتی از مشتریان را به سمت خود بکشاند.
آن طور که از طرح های اولیه و نمونه نهایی E2 مشخص است، تغییر دپارتمان طراحی بی وای دی اثر خود را بر روی محصولات این خودروساز چینی گذاشته و از سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ خطوط طراحی تمام محصولات بنزینی، هیبریدی و برقی این کمپانی مشابه به هم شده است. با نگاهی به E2، S2، سانگ، چین پرو، سانگ مکس، تانگ و… مشخص است که امضای طراحی بی وای دی، معروف به “چهره اژدها” در نمای جلوی تمام خودروهایش نیز وجود دارد. از سویی سبک چراغ ها، نمای جانبی و بخش های دیگر بر اساس ایده جدید و هم راستای طراحان بی وای دی در محصولات جدید دیده می شوند و این نکته نشان می دهد، امروز اکثر خودروسازان چینی تا حد زیادی از کپی کاری فاصله گرفته اند و حال با استخدام طراحان برتر دنیا، سبکی مختص به خود را پدید آورده اند. چری، هاوال، وِی، بی وای دی، جیلی، سایک، فاو، دانگ فنگ، چانگان، بائوجان، جک، بیسو و تعدادی دیگر از خودروسازان چینی چند وقتی است که امضای طراحی مخصوص به خود را دارند و گاهی می بینیم که طراحی های جدید آن ها در نمایشگاه های بین المللی اروپا جوایز مختلفی را دریافت می کنند.
اولین هاچبک بی وای دی بزودی معرفی خواهد شد + تصاویر
اما آن چه که در خصوص بی وای دی E2 مهم است، عرضه یک هاچبک واقعی در این خودروساز چینی بوده که سبک و ابعاد متناسب با استانداردهای غیر چینی در آن مشاهده می شود. این خودروی برقی بر اساس تصاویر اولیه در رده Bپلاس و تا حدی C به حساب می آید و می توان آن را یک هاچبک شهری دانست. آن طور که برخی رسانه های چینی ادعا می کنند و نشان روی درب صندوق خودروی ساخت شده در تصویر به آن اشاره می نماید، نمونه ای از بی وای دی E2 قابلیت پیمایش بیش از ۳۶۰ کیلومتر را با هر بار شارژ دارد و برخی دیگر از این رسانه ها، احتمال می دهند که کمپانی سازنده مانند معرفی نمونه EV535 کراس اوور S2، این هاچبک را با قابلیت پیمایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ عرضه کند.
تا به این لحظه تنها همین تصاویر از بی وای دی E2 منتشر شده و حتی تصویری جاسوسی از حضور این خودرو در غرفه بی وای دی، پیش از آغاز رسمی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ در وبسایت های چینی قرار نگرفته است. اما آن طور که می توان از این تصاویر متوجه شد، اصول طراحی بی وای دی E2 بسیار نزدیک به سانگ مکس و چین پرو است و به احتمال زیاد طراحی داخلی مشابه به آن ها را دارد. اگر به سقف E2 هم دقت کنید، باربندهای تزئینی را بر روی آن می بینید که تا حدی ظاهر آن را به هاچبک های کراس نزدیک کرده است. اما با توجه به نبود سایر نمادهای هاچبک های کراس بر روی گلگیر، سپرها و رکاب این خودروی هاچبک، نمی توان آن را شبه کراس اوور و یا هاچبک کراس نامید.
از آن جایی که کمپانی بی وای دی در سیاست های جدید خود، عرضه نمونه های بنزینی، هیبریدی و برقی را برای هر طرح و اتاق در نظر گرفته است؛ احتمال می رود که در آینده نزدیک هاچبک جدید بی وای دی با پیشرانه های هیبریدی و بنزینی راهی بازارهای هدف شوند.


پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Autohome

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.