6 از 17 ؛ وضعیت وخیم اتابک در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

رأی گیری وزیر صمت دولت چهاردهم
رأی گیری وزیر صمت دولت چهاردهم

وزیر پیشنهادی صمت دولت چهاردهم با اخذ ۶ از ۱۷ رأی نشان داد که نتوانسته است نظر مساعد و مثبت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را به خود جلب کند. با توجه به اوضاع وخیم اتابک در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نظر می رسد پزشکیان باید نیم نگاهی به نیمکت ذخیره ها داشته باشد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نماینده مردم ایلام در مجلس شواری اسلامی در خصوص نظر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: «پس از سه روز جلسات فشرده کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون مادر که هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداخت، در نهایت با حضور ۱۷ نفر از اعضای کمیسیون رأی‌گیری انجام شد.»

به گفته فریدون همتی در این رأی‌گیری، وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های کار، رفاه و تأمین اجتماعی؛ نفت؛ صنعت، معدن و تجارت؛ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رأی اعتماد نشدند. همتی افزود که این وزرا اگر در صحن علنی مجلس بتوانند برنامه‌های بهتری ارائه دهند و از خود دفاع کنند، احتمال دارد که مجدداً تأیید شوند.»

در این رأی گیری، محمد اتابک موفق به اخذ ۶ رأی از ۱۷ رأی شده است. به بیان دیگر، وی کم‌ترین آرا را به خود اختصاص داده است. البته به نظر می رسد که فعلاً اعضای کمیسیون برنامه و بودجه چندان نظر مساعدی به گزینه پیشنهادی وزارت صمت ندارند، در مقابل، کمیسیون صنایع مجلس نظری مخالف آن ها دارد.

در همین رابطه، سخن‌گوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نظر مثبت کمیسیون صنایع به وزرای پیشنهادی صمت و ارتباطات خبر داد.

موافقت نسبی کمیسیون صنایع با اتابک

زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به رأی گیری آغاز جلسه عصر دیروز (چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نفت که از وزرای مربوط به این کمیسیون تخصصی مجلس هستند، گفت: «پس از برگزاری دو نشست تخصصی با وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان کمیسیون صنایع با اکثریت نسبی آرا با این وزیر پیشنهادی موافقت کردند.»

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با اتابک

سخن‌گوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه وزیر پیشنهادی صمت خبر داد.

فاطمه مقصودی، افزود: «برنامه‌های آقای اتابک، وزیر پیشنهادی صمت، در کمیسیون اقتصادی تأیید شد و اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند.»

در این شرایط به نظر می رسد وزیر پیشنهادی صمت اگر بتواند نظر مساعد اعضای کمیسیون صنایع به برنامه های خود را جلب کند، در روز رأی گیری، کار سختی در پیش نخواهد داشت.

با این وجود شاید در بررسی نهایی، استدلال های اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روی دیگران تأثیر بگذارد و مانع از رأی اعتماد شود. بنابراین تا رسیدن وقت بررسی صلاحیت وزرا در صحن علنی مجلس، هم کاندیداهای عضویت در کابینه چهاردهم و هم نمایندگان مجلس دوازدهم باز هم برای بررسی بیش‌تر زمان دارند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.