پرده برداری عمومی از فونیکس آریزو 6 جی تی توسط گروه خودرویی ستوده

فونیکس آریزو ۶ جی تی که پیشتر به صورت رسمی رونمایی شده بود، توسط نمایندگی فونیکس گروه خودرویی ستوده در بلوار مرزداران به نمایش عموم در آمد.

آریزو 8 آریزو 8

گروه خودرویی ستوده که فروش برندهای مختلف خودرویی را به عهده دارد، فروش و خدمات خودرویی برندهایی مانند فونیکس، ام وی ام، آرین پارس موتور (لاماری)، کرمان موتور و ماموت خودرو را از شرق ترین نقطه شهر تهران تا نقاط غربی شهر و جای جای آن به انجام می رساند.

مدیران گروه خودرویی ستوده تلاش دارند تا آن را به یکی از بزرگترین شبکه های توزیع خودرو تبدیل کنند و در این راستا گفته می شود که شعب این گروه خودرویی به زودی از ۱۰ عدد عبور خواهد کرد.

از این رو در مراسمی که در شعبه مرزداران گروه خودوریی ستوده برگزار شد، خودروی فونیکس آریزو ۶ جی تی در حضور مدیران و کارکنان گروه خودرویی ستوده، مدیران برند فونیکس، اصحاب رسانه به نمایش عموم در آمد.
شعبه اختصاصی فونیکس گروه خودورویی ستوده در تقاطع خیابان مرزداران و بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد و مردم می توانند با مراجعه به این شعبه نسبت به شرایط فروش خودروهای فونیکس مطلع شوند.

اما آریزو ۶ جی تی که در این مراسم به نمایش عموم درآمد، سومین نسل آریزو ۶ محسوب می شود که با پیشرانه خودروی تیگو ۸ پرو راهی بازار خواهد شد.

در آریزو ۶ جی تی شاهد تغییر عمده در نمای جلوی خودرو هستیم. جایی که جلوپنجره ساده نسخه پرو جای خود را به جلوپنجره X شکل مشابه سبک طراحی لکسوس داده است و چراغ های نیز با تبعیت از همین سبک، حالتی باریک و هشمگین به خود گرفته اند. در سمت راست جلوپنجره نیز یک نشان GT نصب شده است که حکایت از تغییرات فنی و ظاهری برای این خودرو دارد. در بخش عقب نیز خروجی های دوبل اگزوز در دو طرف سپر خودنمایی می کنند و قالب چراغ ها همچنان به صورت به هم پیوسته با زمینه تیره هستند. بخش های دیگر این سدان جدید مدیران خودرویی ها نظیر سقف و ستون ها و درهای کناری عیناً دست نخورده نسبت به قبل حفظ شده اند.

کابین فونیکس آریزو ۶ جی تی تریم قرمزرنگ خواهد داشت و قالب صندلی ها نیز در این نسخه تغییر کرده اند. مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات آریزو ۶ جی تی به حساب می آیند.

برای فونیکس آریزو ۶ جی تی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد. خودروی آریزو ۶ جی تی طبق اعلام کارخانه شتاب صفر تا صدی معادل با ۶.۷۸ ثانیه دارد و طبق ادعای کمپانی چری، عملکرد بهتری نسبت به هوندا سیویک و ترامپچی امپاو ارائه می دهد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.