خودروهای جذاب واردکنندگان ناشناخته فروش نداشت/ دلیل آن چیست؟

واردکنندگان ناشناخته خودرو
واردکنندگان ناشناخته خودرو

نگاه به وضعیت فروش خودروهای وارداتی در کشور نشان از آن دارد که عرضه خودروهای وارداتی با برندهای محبوب، توسط واردکنندگان ناشناخته، با تقاضای مناسبی از سوی خریداران همراه نشده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، بازار ایران به دلیل ممنوعیت واردات در سال های اخیر به شدت تشنه خرید خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای با برندهای محبوب است، اما این مسئله نیز نتوانست ضامن فروش خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان گم‌نام باشد.

در این بین شاهد آن بودیم که خودروهایی مانند تویوتا لوین و اشکودا، که از برندهای محبوب و باکیفیتی نیز وارد شده اند، در سامانه تقاضایی نداشتند، چراکه این خودروها توسط واردکنندگان ناشناخته ای عرضه شدند و به همین دلیل نیز مردم از آن ها استقبال نکردند.

اکنون پرسشی که مطرح می شود این است که چرا مردم خودروهای خوبی که توسط واردکنندگان گم‌نام وارد می شود را نمی خرند؟ بخشی از آن به این مسئله بازمی گردد که مردم در خصوص موعد تحویل و همچنین عمل به تعهدات این شرکت ها شک دارند. به عبارتی از آن جایی خریداران که هیچ رزومه ای از این شرکت ها ندیده اند و در بازاری که بزرگ‌ترین شرکت ها هیچ گاه به قول خود عمل نمی کنند، به سختی می توانند به این شرکت های تازه‌وارد اعتماد کنند.

موضوع دیگر تأمین خدمات پس از فروش است. شرکت هایی که حتا یک دفتر فروش متناسب با اقداماتی که اعلام می کنند، ندارند و نمایندگی های فروش رسمی به شمار نمی روند، چگونه می توانند نیاز مردم را در خصوص تأمین خدمات پس از فروش و همچنین قطعات مورد نیاز مرتفع کنند؟

این پرسشی است که مردم نیز پیش از خرید خودروهایی که با قیمت های گزاف و شرایط عجیبی مانند بلوکه کردن پول که در هیچ جای جهان مرسوم نیست و بازار خودروی ایران را به یک لاتاری شبیه کرده است، به فروش می رسد، مطرح می کنند. در ادامه نیز از آن جایی که شرکت های بی نام و نشان واردکننده، هیچ رزومه ای ندارند، نمی توانند برای مردم در زمینه پرسش های مذکور دلگرمی ایجاد کنند و در نتیجه شاهد آن هستیم که این شرکت ها با وجود آن که روی خودروهای محبوبی برای واردات دست گذاشته بودند، فروش چندانی نداشتند.

بر این اساس می توان دریافت که برای واردات خودرو در ابتدای امر باید پیش‌نیازهایی مانند تأمین خدمات پس از فروش و همچنین قطعات مورد نیاز را در دستور کار قرار داد تا در نهایت نیز مردم به این واردات اعتماد کنند و در غیر این صورت امکان فروش وجود نخواهد داشت.

البته در این بین باید به مردم نیز حق داد، خودروهایی که به عنوان خودروهای ارزان قیمت در سراسر دنیا شناخته می شوند، با نرخ های بسیار گزافی نسبت به متوسط قدرت خرید مردم ایران به فروش می رسد و در چنین شرایطی بدون شک خریداران بیش از شرایط عادی احتیاط می کنند و جلب اعتمادشان سخت تر از حالت معمول خواهد بود.

۴.۳ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.