سروش نویگیتور (Navigator) به زودی پلاک می شود

اتوبوس بین شهری سروش نویگیتور
اتوبوس بین شهری سروش نویگیتور

براساس شنیده ها اتوبوس بین شهری سروش نویگیتور (Navigator) به زودی پلاک ملی و آماده عرضه خواهد شد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سروش نویگیتور (Navigator) اولین بار در آذرماه سال گذشته در جریان هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک اوراسیا ۲۰۲۳ رونمایی شد. سروش موتور با معرفی و رونمایی از اولین اتوبوس مسافربری خود نشان داد که برنامه های متنوع و زیادی برای بازار خودروهای کاروتجاری دارد. این شرکت با شناسایی نیاز این بازار و عرضه محصولات متناسب می تواند نقش قابل توجهی در نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور ایفا کند.

مشخصات فنی اتوبوس سروش نویگیتور

اتاق این اتوبوس ساخت داخل بوده، اما طراحی آن‌ مربوط به شرکت گلدن دراگون چین است. پیشرانه این اتوبوس مسافربری متعلق به ایویکو و همچنین گیربکس آن نیز محصولی از شرکت ZF است. نویگتور از نظر ظاهری طراحی نسبتاً مدرنی دارد و در نمای جلوی آن، چراغ های اصلی با خطوط تند و تیزی طراحی شده است که ظاهر خشنی را به اتوبوس بخشیده اند. اتوبوس سروش دارای دو مدل ECO با چینش ۵۵+۱+۱ و VIP با چینش ۲۵+۱+۱ خواهد بود.

اتوبوس بین شهری سروش دیزل به موتور C9 ایویکو با حجم دقیق ۸۹۰۷ سی سی مجهز است. این پیشرانه توربو دیزل قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۰۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۷۰۰ نیوتن متر است. یک گیربکس ۶ دنده ZF نیز وظیفه انتقال قدرت در این اتوبوس را برعهده دارد. باک سوخت اتوبوس سروش هم از نوع آلومینیومی و با ظرفیت ۴۰۰ لیتر لحاظ شده است.

سیستم ترمز اتوبوس بین شهری سروش از برند WABCO، جلو و عقب دیسکی به همراه سیستم های ایمنی نظیرABS ، AEBS ،ESC ،EBS ،ASR و TCS است. این اتوبوس با وزن حداکثر مجاز ۱۹.۵ تُن، دارای اکسل جلو و عقب ZF آلمان نیز می باشد.

امکانات ایمنی و رفاهی سروش Navigator

از امکانات ایمنی و رفاهی این اتوبوس می توان به مواردی همچون کروز کنترل، سیستم هشدار حرکت بین خطوط ، نمایشگر باد تایر، سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین سالن مسافر + محفظه بار ، دوربین راه پله عقب، دوربین دنده عقب، مانیتور ۱۵.۶ اینچی؟ یخچال ۱ دستگاه، سیستم تهویه THERMOKING، صندلی بادی راننده ISIRI، صفحه آمپر FULL HD، تایر ۸۰R22.5 / 295 میشلن، رینگ فورج آلومینیومی، دو عدد تلویزیون، سیستم CAN، سیستم KNEELING تعلیق، آینه های برقی گرم کن دار، گرم کن شیشه راننده، درِ جعبه ها اتوماتیک، کولر Thermo king و… اشاره کرد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.