خزر تا خلیج فارس ، مکث می خواهد

رالی مکث موتور
رالی مکث موتور

رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس با هدف تثبیت نام خلیج فارس برگزار شد و در این بین مکث موتور با محصولات کلوت دنده ای، کلوت اتومات و تیارا، حضور پررنگی را در این رالی تجربه کرد.

آریزو 8 آریزو 8

هدف از برگزاری این رالی علاوه بر نمایش نام خلیج فارس، اشاعه فرهنگ گردشگری و نمایش جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران بود. این رویداد با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برگزار شد.

حضور مکث موتور

مکث موتور در این رویداد، که ۸ اردیبهشت ماه آغاز شد، با سه خودروی کلوت دنده ای (۴ دستگاه)، کلوت اتومات (دو دستگاه) و تیارا (یک دستگاه) حضور داشت. خودروهایی که نزدیک به ۳۰۰۰ هزار کیلومتر در شرایط آب و هوایی و جاده های گوناگون مورد تست و ارزیابی طولانی مدت قرار گرفتند.

شعار مکث موتور

مکث موتور با اشاره به مناطق گردشگری متعدد و گوناگون در کشورمان و این که برای دیدن این مناطق بکر و زیبا نیاز به توقف در مسیر، علاقه به سفر خانوادگی و نیز خودرویی توانمند است، با شعار عشق به سفر مکث می خواهد و نیز عشق به خانواده مکث میخواهد در این رالی شرکت کرده بود. این دو عبارت پیش تر نیز در بیلبوردهای تبلیغاتی مکث موتور برای خودروهای کلوت و تیارا دیده شده بود.

کلوت دنده ای

مکث موتور کلوت به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ مجهز است که ۲۱۵ اسب بخار را در ۵۲۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تولید می کند. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان را به تمام چرخ های کلوت می رساند.

از جمله امکانات مکث کلوت می‌توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، دو عدد ایربگ، مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های کناری برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، رکاب کناری، رینگ های آلومینیومی، صندلی برقی راننده، تهویه دیجیتال، قفل دیفرانسیل اتومات، لاینر و… اشاره کرد.

کلوت اتومات

مکث کلوت اتوماتیک، مانند نسخه دنده دستی، به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ ۴K22 مجهز است. این پیشرانه که توسط میتسوبیشی طراحی شده است و تحت لیسانس این نشان ژاپنی در چین تولید می شود، ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده کلوت اتوماتیک مانند جعبه دنده دایون Y5 است و توسط زومکس ساخته شده است. این جعبه دنده از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است و توان را براساس تنظیمات راننده به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند.

در کلوت اتوماتیک، پنل تهویه به شکل لمسی و جدید درآمده است. همچنین نمایشگر لمسی خودرو هم تغییر کرده و شکلی جدید به خود گرفته است. دو کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دوربین دنده عقب، صندلی برقی ۶ حالته راننده، حالت تیپ ترونیک و اسپرت و برفی جعبه دنده، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر و… از جمله امکانات مکث کلوت اتوماتیک است.

مکث تیارا

تیارا به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۱۵۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید. این جعبه دنده ساعت کمپانی DAE است و فناوری کمپانی هیوندای پاورتک در آن دیده می شود. این خودرو به فرمان کمکی برقی مجهز است و در بخش جلوی این کراس اوور از تعلیق مک فرسون استفاده شده است، اما در بخش عقب با سیستم تعلیق ساده H طرف هستیم.

تیارا به امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو با گرم‌کن، کروز کنترل، جلوآمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، حالت رانندگی اسپرت، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سقف پانورامای برقی، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور، درِ صندوق برقی، فناوری ELD چراغ ها، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی، آینه الکتروکرومی و… مجهز است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.