وزیر صمت دولت چهاردهم مراقب وعده هایش باشد

وعده های وزیر صمت
وعده های وزیر صمت

محمد اتابک از تعامل با نمایندگان مجلس حرف زده، او همچنین وعده واردات خودروهای ارزان قیمت داده است، اما باید وزیر صمت دولت چهاردهم مراقب وعده هایش باشد؛ مردم از این حرف ها زیاد شنیده اند، وعده های زیبا و توخالی مردم را خسته و بی اعتماد کرده است.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تکلیف وزیرصمت پیشنهادی مسعود پزشکیان به زودی مشخص می شود.پیش بینی هم کار چندان سخت و پیچیده ای نیست؛ یا نمایندگان مجلس به برنامه ها و راهکارهای او رأی اعتماد می دهند یا این‌که از همین ابتدا اشتباهی که در خصوص فاطمی امین مرتکب شدند را تکرار نکرده و رئیس جمهور را به معرفی وزیری جدید وادار می کنند.

البته ترکیب مجلس هم مانند دولت تغییر کرده است. با این حال بعید هم نیست که در ابتدا حسن نیت نشان داده و به وزیر پیشنهادی صمت مهلت بدهند.

در این حالت، اتابک از یک سو، دولت فرصت دارد که به سمت تحقق برنامه هایش حرکت کند و از سوی دیگر، اگر نتواند باز هم شاهد فرصت سوزی و از بین رفتن زمان برای بهبود امور خواهیم بود.

در این شرایط اتابک برای جلب نظر نمایندگان و با حضور در کمیسیون های مختلف به تشریح برنامه های خود پرداخته و در خلال آنها وعده هایی نیز داده است. از جمله آنها می توان به تعامل و هماهنگی با مجلس و همچنین واردات خودروی ارزان قیمت اشاره کرد.

آیا واقعاً شرایط و فضای کافی وجود دارد؟ هر دو وزیر دولت پیش نیز با شعارها و برنامه هایی که مدعی اجرای آن بودند سکان هدایت صمت کشور را در دست گرفتند.

با این وجود، آمارها از عدم تحقق اهداف خبر می دهند. فاطمی امین با وعده رساندن تولید به ۳ میلیون و واردات ۲۰۰ هزار دستگاهی کاری ازپیش نبرد. افزایش قیمت ها، افزایش تلاطم و تشنج در بازار خودرو باعث خروج او از کابینه دولت سیزدهم شد. وزیر بعدی هم که آمد، برقی سازی را در دستور کار قرار داد، اما علی آبادی هم نتوانست به وعده خود عمل کند.

وزیر صمت پیشنهادی دولت چهاردهم نیز مدعی واردات خودروی ارزان قیمت شده است. دولت قبل هم این وعده را داده بود، اما نه تنها موفق نشد، بلکه به دلیل عرضه های اندک، به پایه گرانی بازار خودروهای وارداتی بدل شد.

در این شرایط، اتابک به چه ابزاری می خواهد خودروی ارزان قیمت وارد کند. آیا برای این واردات ارز کافی در اختیار خواهد داشت؟ برای ارزان سازی چه اقدامی خواهد کرد؟ آیا این ارزان سازی مانند دولت قبل با افزایش تعرفه واردات همراه خواهد شد؟ یا این‌که پیرو نظر رئیس جمهور، به کاهش تعرفه ها اقدام خواهد کرد؟ آیا می تواند سرعت جریان عرضه و تزریق خودرو به بازار را بیش‌تر کند؟ آیا فقط می خواهد مردم را امیدوار و نظر مثبت نمایندگان را به خود جلب کند؟ آیا صرفاً اضافه شدن عنوان وزارت در رزومه کاری برای او کفایت می کند؟ آیا وزیر صمت دولت چهاردهم مسیر جدید باز خواهد کرد یا او هم در ناامید کردن مردم، هم مسیر فاطمی امین، علی آبادی و… خواهد شد؟

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.