محمد اتابک با 231 رای وزیر صمت دولت چهاردهم شد

اتابک گزینه وزارت صمت
اتابک گزینه وزارت صمت

محمد اتابک با ۲۳۱ رای وزیرصمت دولت چهاردهم شد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار،گزینه پیشنهادی پزشکیان برای تصدی سمت وزارت صمت با ۲۳۱ رای موافق به عضویت کابینه چهاردهم درآمد.

نمایندگان مجلس در جلسه بعد از ظهر صحن علنی که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اختصاص داشت ، پس از شنیدن دفاعیات پزشکیان وارد رای گیری شدند.

 دفاع پزشکیان پیش از رای گیری نمایندگان

رئیس جمهور نیز در جلسه علنی امروز(چهارشنبه – ۳۱ -۵ -۱۴۰۳ )  پیش از آغاز رای گیری در دفاع  نهایی از وزرای پیشنهادی با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی مجموعه ای از سلایق و جناح ها هستند گفت:  اما در اصل چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه با هم مشترک هستیم. وعده می دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم، حتما با شما تعامل می کنیم.

مسعود پزشکیان بیان کرد: از نمایندگان تشکر می کنم در این مدت زحمات زیادی کشیدید. آنچه که ما امروز در این برهه نیازمند آن هستیم وفاق و انسجام داخلی است. قطعا معنای وحدت و انسجام این نیست که از سلایق و باورهای خود برگردیم. در رابطه با چشم انداز

وی اظهار کرد: با کابینه پیشنهادی پیمان بستیم در خصوص سیاست ها هم قسم خواهیم شد و تلاش خواهیم کرد آن را اجرایی کنیم. امیدواریم این میثاق را با شما هم داشته باشیم. پیمانی که بسته بودیم این بود که با وفاق بیاییم؛ این عزیزان نشان از تعهد و پایبندی من به آن پیمان.

رئیس جمهور اضافه کرد : وزرای پیشنهادی مجموعه ای از سلایق و جناح ها هستند. اما در اصل چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه باهم مشترک هستیم. وعده می دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد. قول دادیم با شما تعامل کنیم. حتما با شما تعامل می کنیم و تلاش می کنیم با مشورت شما در راستای اجرای قانون تلاش کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: پیمان همواره دو طرفه است. ما ایستادیم، کمک کنید بتوانیم روی این اصول کار را ادامه دهیم. اجازه دهید سلایق مختلف با هم بتوانیم کار کنیم. اگر قرار باشد که پیمان ببندیم و قرار باشد شما گذشته را در نظر بگیرید، پیش نمی رود.

نگذارید من وارد جزئیات شوم

وی همچنین در ادامه بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب وزیرپیشنهادی صمت گفت:آقای اتابک، لیستی درست کردند آوردند. صحبت کردیم. دیدیم ایشان هم در بنیاد مستضعفان و هم در اقتصاد بوده است. آدم ها را باید در میدان عمل شناخت. کارهایی که در صنعت کرده بر کسی پوشیده نیست. ۴۰ سال ما می خواهیم عدالت و انصاف را برقرار کنیم. اما باهم دعوا می کنیم؛ این نفس است که نمی گذارد. این من است که نمی گذارد با شما باشم. دست به دست هم دهیم برای ایران و برای مردم. آقای عراقچی اولین کسی بود که آقا قبول کردند. قبل اینکه اسم وزرا بگوییم آقا ایشان را قبول کردند. نگذارید من وارد جزئیات شوم. رای دهید ما برویم دولت را تشکیل دهیم.

پس از دفاعیات پزشکیان ، او به همراه وزرای پیشنهادی از صحن علنی خارج و رای گیری آغاز شد. دراین میان برخلاف تصورها  و انتقادهایی که وزیرپیشنهادی صمت شده بود،۲۳۱ نماینده از مجموع ۲۸۵ نماینده حاضر به محمد اتابک رای مثبت دادند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.