افزایش قیمت کارخانه ای هایما S7 و S5 ؛ موج جدید گرانی مونتاژی ها آغاز شد

قیمت هایما S7 پلاس
افزایش قیمت هایما S7

صبح امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران خودرو قیمت تمام شده کارخانه ای دو مدل S7 و S5 از هایما را افزایش داد. از این رو می توان نتیجه گرفت که موج جدید گرانی در مونتاژی ها آغاز شده.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کمتر از دو هفته قبل بود که ایران خودرو با توجه به افزایش هزینه های جانبی مربوط به فروش خودرو، قیمت مونتاژی های خود از برند هایما را بیشتر کرد. به این ترتیب دولت موفق شد تا تاثیر خود را بر روی قیمت های تمام شده برای خریدار بگذارد و هزینه های زیادی را به مشتریان تحمیل کند.

حال اما شرکت ایران خودرو برای سال جدید افزایش قیمتی را از جانب خود به سازمان حمایت ارسال کرده و در نهایت نیز موفق شد تا به عنوان اولین مونتاژکار، موج جدید گرانی در میان چینی ها را آغاز کند.

به دنبال این قضیه باید منتظر رشد قیمت های کارخانه ای دیگر محصولات مونتاژی در ایران نیز باشیم چرا که مابقی شرکت ها نیز به طور حتمی تا کنون افزایش قیمت های مد نظر خود را به سازمان حمایت ارسال کردند و به زودی میزان رشدها مشخص خواهد شد.

با توجه به افزایش قیمت حدوداً ۱۰ درصدی دو مدل از هایما، احتمالاً دیگر مونتاژی ها نیز حدوداً ۱۰ درصد افزایش قیمت را در روزهای آینده تجربه کنند.

افزایش قیمت تمام شده کارخانه ای هایما S7 و S5

نام خودروقیمت قدیمقیمت جدیدمیزان افزایش قیمت (حدودی)
هایما S7 پلاس۱.۰۸۳.۸۵۳.۱۰۰۱.۱۹۰.۶۶۴.۶۰۰۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
هایما S5 6AT۱.۰۵۳.۵۳۷.۶۰۰۱.۱۷۰.۶۴۱.۷۰۰۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی هایما S7

هایما S7 پلاس از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر به همراه یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک بهره می‌گیرد.

مشخصات فنی هایما S5

هایما S5 مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

۳.۷ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.