اکسل ام وی ام X55 از کجا می‌شکند؟

اکسل ام وی ام X55
اکسل ام وی ام X55

در این محتوا به سراغ داغ ترین سوژه چند وقت اخیر یعنی ماجرای اکسل ام وی ام X55 آمده ایم؛ اکسل این خودرو از کجا می‌ شکند؟

آریزو 8 آریزو 8

بی تردید ماجرای اکسل عقب ام وی ام X55 را می توان داغ ترین سوژه خودرویی در چند وقت اخیر دانست؛ ماجرایی که از در رفتن اکسل عقب یک دستگاه خودرو X55 در ایران آغاز شد و به سرعت تصاویر دیگری از این اتفاق در کشورهایی همچون روسیه و برزیل و… وایرال شد. اکنون در این محتوا به نقاط حساس و شکننده اکسل عقب X55 و کدهای اعلامی برای این قطعه از سوی شرکت، جهت فرآیند بازبینی و بررسی آمده ایم.

کدام کدهای قطعه مشمول تعویض هستند؟

اکسل ام وی ام X55

بر طبق دستور العمل شرکت در فراخوان X55 پرو، کد تأمین کننده قطعه می بایست دارای پسوند ۵AJ باشد، اما به غیر از کد تأمین کننده، کدهای شناسه خود قطعه نیز مهم هستند. این کدها عبارتند از :
۲۳H14C
۲۳H15C
۲۳H16C
۲۳H17C

شایان ذکر است کدهای فوق می بایست بدون هیچ‌گونه درنگی مشمول تعویض قطعه اکسل قرار گیرند. نکته دیگری که حائز اهمیت است، برطبق دستورالعمل شرکت مدیران خودرو و تأیید این امر توسط کارشناس مربوطه در مراجعه خبرنگار اسب بخار به یکی از نمایندگی های شرکت، مشتریان حین فرآیند بررسی خودروی X55 خود توسط نمایندگی، می بایست امکان بازدید از آن را داشته باشند.

ضمناً لازم است بدانید که حتا اگر کد اکسل خودروی شما از کدهای فوق نباشد، باز هم باید نقاط جوش و اتصال آن به طور کامل بررسی گردد. این بازرسی نباید با هیچ‌گونه بهانه ای از طرف نمایندگی و یا دریافت یک ریال هزینه همراه باشد.

کدام نقاط ضعف دارند و بررسی می شوند؟

جوش ها و اتصالات اکسل عقب خودروی X55 از محل اتصال کمک ها در تمام جهات و قسمت طبق و سایر قسمت ها مورد بازبینی قرار می گیرد. جوش ها حتماً باید سالم بوده و فاقد ضعف و کرم خوردگی و پوکی باشند. شایان ذکر است در این فراخوان دوره فرآیند جوش نیز برای تکنسین های نمایندگی ها برگزار شده است. در فرآیند این بازبینی خودروی شما حتماً باید روی جک بالابر قرار گیرد تا به راحتی اکسل عقب آن در دیدرس باشد.

توقف شماره گذاری خودروی X55

به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره گذاری این خودرو متوقف می شود. به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران: بر همین اساس،‌ مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: «برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تأیید نوع خودروی مذکور، ضروری است شماره گذاری آن متوقف گردد.»

اندکی در خصوص مشخصات و امکانات X55

در ام وی ام X55 پرو پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر خطی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.

در ایکس ۵۵ امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی مرکزی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد لاستیک ها (TPMS)، سنسور پارک و دوربین عقب، فرمان کمکی برقی، تهویه الکترونیکی دستی، کروز کنترل، شارژر وایرلس، ۶ ایربگ ده نقطه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، دسته دنده الکترونیکی، صندلی برقی شاگرد، گرم‌کن صندلی های جلو، نورپردازی داخل کابین و کلاستر دیجیتال را داریم.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.