حضور دایون DX در نمایشگاه آفرود

دایون DX در نمایشگاه آفرود
دایون DX در نمایشگاه آفرود

صنایع خودروسازی ایلیا برای نمایشگاه آفرود امسال، محصول آفرودی خود با پسوند DX و نام کامل دایون DX را به نمایش درآورده است.

آریزو 8 آریزو 8

سومین دوره نمایشگاه آفرود از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی ایران مال در حال برگزاری‌ست و در همین راستا صنایع خودروسازی ایلیا محصول آفرودی و متفاوت خود را به نام دایون DX به نمایش درآورده است. محصولی که بر پایه دایون Y7 بنا شده است و با توجه به توانمندی های ذاتی دایون در بحث آفرود و نیز قیمت و شرایط مناسب، می تواند گزینه بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد.

دایون DX

دایون DX را در اصل می توان نسخه تجهیزشده و آفرودی Y5 پلاس و Y7 دانست. خودرویی با تجهیزات ویژه بی‌راهه‌نوردی و کمپینگ، که به این ترتیب از این پس خریداران SUVهای دایون می توانند خودروی خود را با پسوند DX سفارش گذاری کنند.

صنایع خودروسازی ایلیا پکیجی از لوازم مورد نیاز را برای بی‌راهه‌نوردی شامل کیت زیربندی و تعلیق آیرون من، باربند XD، رینگ آفرودی و لاستیک پیرینکس، سپر جلو آفرودی با پایه وینچ و سینی زیر، سپر عقب بدون زاپاس بند و رکاب برای دایون ها در نظر گرفته است تا مشتریان بتوانند به نوعی خودروی خود را شخصی سازی کنند.

اما دایون DX علاوه بر تغییرات ظاهری و تجهیزاتی، تغییر فنی نیز داشته است، که از جمله آن می توان به تغییر موقعیت رادیاتور اشاره کرد که سپر آفرودی بتواند از این بخش نیز محافظت کند.

امکانات ایمنی و رفاهی

در هر دو نسخه شاهد به کارگیری امکانات ایمنی و رفاهی شامل نمایشگر لمسی، هفت صندلی، صندلی راننده برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، استارت دکمه ای، سانروف، دوربین عقب، ره‌یاب ماهواره ای، آینه های تاشوی برقی، تنظیم الکتریکی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، تریم داخلی چرم، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، تهویه الکتریکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، دو عدد ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک و مکانیکی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، تایرهای  M+S، ترمزهای ABS ،EBD ،BA و… هستیم. 

در دایون Y7 علاوه بر امکانات ذکرشده، دی لایت های دایون Y7 روی مه شکن های خودرو نصب شده و اکنون این شاسی بلند به امکانات جدیدی نظیر سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور نور و باران تجهیز شده است.

مشخصات دایون های صنایع خودروسازی ایلیا

دایون DX
دایون DX

صنایع خودروسازی ایلیا در حال حاضر دو محصول دایون Y5 پلاس و Y7 را در خط مونتاژ خود دارد. این دو خودرو جزو معدود شاسی مستقل های مونتاژی بازار ایران هستند که تفاوت عمده آن ها در بخش فنی است. به این صورت که برای Y5 از پیشرانه ۴K21 میتسوبیشی با حجم ۲ لیتر و برای Y7 از ۴K22 با حجم ۲.۴ لیتر استفاده شده است. موتور ۴K21 قادر است ۲۰۲ اسب بخار توان و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را برای Y5 فراهم کند و دایون Y7 نیز ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. این دو مدل در بخش انتقال قدرت هر دو از گیربکس ۶ سرعته AT بهره می برند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.