تولید محصولات چانگان با لوگو سایپا

چانگان با لوگو سایپا
چانگان با لوگو سایپا

شرکت سایپا در راستای اقدام برای مونتاژ مجدد محصولات چانگان، مجبور است برای دور زدن تحریم ها از لوگو خود استفاده کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

چندی پیش خبری مبنی بر تولید و مونتاژ چانگان CS35 پلاس در سایت اسب بخار منتشر شد که نارضایتی شرکت چانگان چین از سایپا در امر محرمانه نگهداشتن موضوع مونتاژ را در پی داشت. به دنبال اختلاف به وجود آمده، چانگان تولید محصولات خود نظیر CS35 پلاس را در ایران موقتاً متوقف کرد تا راه حلی برای در آمان ماندن از تحریم ها بدست آورد.

پس از رایزنی های صورت گرفته میان طرف ایرانی و چینی، نتیجه بر آن شد که محصولات چانگان در ایران با لوگو سایپا و یا حتا یک برند جدیدالتاسیس دیگر صورت گیرد. به این ترتیب شرکت چانگان که در بازارهای جهانی نیز خودروهای خود را به فروش می رساند، می تواند به صورت چراغ خاموش به ایران نیز قطعات منفصله محصولات خود را ارسال کند تا مونتاژ خودرو در سایپا صورت گیرد.

در نتیجه این اتفاق می توان دریافت که شرکت های خودروساز چینی علاقه زیادی به حضور در ایران دارند اما مشکلاتی که در اثر همکاری با شرکای ایرانی برای آن ها به وجود می آید موجب می شود تا نسبت به مونتاژ خودروهای خود در کشور ما دلسرد شوند و با ترس و به صورت مخفیانه این اقدام را انجام دهند.

به این ترتیب باید در آینده ای نزدیک شاهد نام گذاری این کراس اوور در سایپا نیز باشیم چرا که با تغییر برند صورت گرفته، نام خودرو نیز می بایست متفاوت باشد تا برای شرکت چانگان مشکلی به وجود نیاید و تحریم ها گریبان‌گیر این خودروساز در بازار جهانی نشوند.

بیشتر بخوانید : کاتالوگ رسمی چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ منتشر شد + تفاوت آپشن ها

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس
چانگان CS35 پلاس

رای چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ نیز مانند تیپ ۲ از همان موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ و همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) استفاده شده است، به این ترتیب، تیپ ۲ و ۳ این خودرو از نظر فنی با هم هیچ تفاوتی ندارند.

موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) در نظر گرفته‌شده می تواند حداکثر توان ۱۵۵.۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را از طریق یک گیربگس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.

امکانات ایمنی CS35 پلاس تیپ ۳

چانگان CS35 پلاس
چانگان CS35 پلاس

از امکانات ایمنی در نظر گرفته‌شده برای تیپ ۳ می توان به کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز کمکی (BA)، شیب سنج (HAC و DAC)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ایربگ راننده، سرنشین جلو، کناری و پرده ای، دوربین کناری سمت راست و دوربین عقب اشاره کرد.

امکانات رفاهی

چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ به آپشن ها و امکاناتی نظیر، آنتن کوسه ای، دماسنج هوای بیرون، آینه های جانبی جمع شونده برقی، سنسور پارک دنده عقب، کامپیوتر سفری، صندلی ایزوفیکس، دی لایت و اتولایت، کلاستر دیجیتال، سیستم نمایش فشار باد تایر (TPMS)، مولتی مدیای ۱۰ اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیتم تهویه مطبوع اتوماتیک و سقف پانوراما باز شونده مجهز است.

اختلاف آپشن های چانگان CS35 تیپ ۲ و ۳ چیست؟

همان طور که می دانید قیمت تمام شده تیپ ۲ و تیپ ۳ برای مشتریان حدود ۷۰ میلیون با هم فرق دارد که این اختلاف قیمت به خاطر مجهز بودن تیپ ۳ به کیسه هوای جانبی و پرده ای، تهویه اتوماتیک، سقف پانورامای باز شونده و دوربین جانبی سمت راست است.

امکانات و آپشن هاتیپ دوتیپ ۳
کیسه هوای کناری و پرده ایندارددارد
سیستم تهویه اتوماتیکندارددارد
سقف پانوراما بازشوندهندارددارد
دوربین کناری سمت راستندارددارد

به این ترتیب، دو نسخه ای از چانگان CS35 پلاس که قرار است وارد ایران شود، از نظر فنی با هم هیچ فرقی ندارند و فقط در بحث آپشن با هم متفاوت اند و همین امکانات حدود ۷۰ میلیون برای مشتری آب می خورد.

۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.