اتابک گزینه نهایی پزشکیان برای سکان‌داری صمت کشور؟

اتابک گزینه وزارت صمت
اتابک گزینه وزارت صمت

پس از گمانه زنی های بسیار با توجه به انتشار فهرست اسامی ۱۹ وزیر دولت چهاردهم و عدم تکذیب رسمی از سوی دولت، به نظر می رسد اتابک گزینه نهایی پزشکیان برای سکان‌داری صمت کشور باشد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به انتشار فهرست وزاری پیشنهادی دولت برای کابینه چهاردهم به نظر می رسد پزشکیان به جمع بندی رسیده است و به زودی و به صورت رسمی اسامی را اعلام خواهد کرد. در این فهرست برخلاف گمانه زنی ها و نام هایی که به عنوان شانس اصلی تصدی پست وزارت صمت اعلام می شدند، محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی شده است.

به نوشته برخی منابع، اتابک از حمایت چهره هایی نظیر عارف، معاون اول رئیس جمهور، و خوانساری، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران، برخوردار بوده و با پشتیبانی تمام قد عارف به عنوان گزینه نهایی مطرح است. در حال حاضر، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و رییس هیئت مدیره انجمن صنفی سیمان کشور است. او همچنین عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران بوده است.

در روزمه کاری اتابک، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیئت مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی به چشم می‌خورد.

البته به نظرمی رسد در صورت صحت این فهرست، رئیس جمهور برای اخذ رأی اعتماد برای وی در مجلس با مشکل مواجه خواهد شد، چراکه تابناک در معرفی اتابک نوشته است: «در دوره فعالیت در بنیاد مستضعفان، مدیریت صنایع معدنی را بر عهده داشت که اصولاً قابل قیاس با حجم فعالیت های سه گانه وزارتخانه، به‌خصوص تجارت و بازرگانی، نیست.»

وی پیش‌تر در دوره ای معاون اقتصادی و مدیر عامل صنایع معدنی بنیاد مستضعفان بوده است و با حوزه صنعت، معدن و تجارت آشنا نیست و حتی طبق اطلاعات کسب شده فعالان این بخش ها نیز وی را نمی شناسند. اتابک علاوه بر سن بالا، بیماری ریوی نیز دارد و قطعاً با چنین مشکلات شخصی و فردی نمی تواند از پس مشکلات و موضوعات ریز و درشت صنعت، معدن و تجارت بر آید.»

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً اتابک گزینه نهایی پزشکیان برای صمت کشور باشد یا خیر، چراکه به رغم انتشار این فهرست برخی برای دیگر گزینه های مطرح همچنان شانس قائل هستند، اما با توجه به انتقادهایی که از همین الان به اتابک وارد شده است به نظر می رسد اگر وی بتواند به سلامتی از بهارستان عبور کند و راهی سمیه شود، باید خود را برای روزهای بسیار سخت تر آماده کند، چراکه در حال حاضر، هم وضعیت صمت کشور مناسب نیست و هم تیرهای زیادی به سوی او نشانه گیری شده است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.