سهم 10 درصدی آرین دیزل از تولید خودروهای کار و تجاری

تولید آرین دیزل
تولید آرین دیزل

سهم ۱۰ درصدی آرین دیزل از تولید خودروهای کار و تجاری در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که این شرکت می تواند هدف گذاری افزایش سهم بازار را از ۲۴ به ۳۰ درصد محقق کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آرین دیزل یکی از تولیدکنندگان خودروهای کار و تجاری است که طی سال های اخیر با شناسایی خلأ و نیازهای مصرف کنندگان و انتخاب محصولات متناسب توانسته است، سهم مناسب و قابل توجهی از بازار به خود اختصاص دهد.

تحقق ۹۵ درصدی هدف گذاری فروش

در همین زمینه چندی پیش، مدیرعامل آرین دیزل به اسب بخار گفت: «سال گذشته برنامه تولید و عرضه سه هزار دستگاه کامیونت را داشتیم. در عین حالی که این برنامه به نسبت سال گذشته، برنامه سختگیرانه و رو به رشد و توسعه‌ای بود خوشبختانه توانستیم به اعداد و ارقام مدنظر خیلی نزدیک شویم. ما به عدد ۲۸۵۰ دستگاه رسیدیم که تقریباً نزدیک به ۹۵ درصد تولید و هم فروش را محقق کرد. برای سال جاری با توجه به برنامه ریزی ها، چهار هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.»

سعید محمودی همچنین در خصوص برنامه های این شرکت توضیح داد: «کماکان عرضه محصولات ۶ تُن، ۸ تن و ۹ تن ادامه خواهد داشت. فکر می‌کنیم اواخر سال جاری بتوانیم نمونه‌های فیس لیفت همین محصولات ۶، ۸ و ۹ تن را هم داشته باشیم.»

برنامه ریزی برای توسعه بازار

در این شرایط با توجه به روند رو به رشد تولید آرین دیزل، امسال نیز باید این شرکت را جزء بازیگران اصلی و تأثیرگذار بازار خودروهای کار و تجاری به شمار آورد، چراکه آرین دیزل در کنار افزایش تنوع سبد محصولاتش، برنامه های افزایش تولید را نیز در دستور کار خود قرار داده است. به نظر می رسد تفکیک دو برند شکموتو و جک نیز به همین علت باشد که بتوانند زمینه توسعه بازار آن ها را بیش از پیش فراهم کنند.

در این شرایط، آرین دیزل همان طور که سال گذشته با عرضه محصولات متنوع موفق شد سهم بازار خود را به ۲۴ درصد برساند، در زمینه تولید نیز این شرکت توانسته است ۱۰ درصد از سهم تولید کامیون، کامیونت و کشنده را به خود اختصاص بدهد.

رشد ۷۲ درصدی در تولید کامیون، کامیونت و کشنده

این شرکت سال گذشته، پنج محصول را به خطوط تولید خود برده و ۳۴۹۹ دستگاه نیز تولید کرده است. این میزان تولید در مقایسه با تولید ۲۰۳۱ دستگاهی سال ۱۴۰۱ رشد ۷۲ درصدی تولید را نشان می دهد.

سال گذشته، ۱۴۰۴ دستگاه کامیونت جک ۶ تُن، ۵۴۷ دستگاه کامیونت جک ۸.۵ تن، ۹۱۳ دستگاه کامیونت جک ۹ تن، ۳۲ دستگاه کامیون شکموتو و ۳۹۸ دستگاه کشنده شکموتو اچ وی سی در این شرکت به تولید رسیده است. ضمن این که این میزان تولید باعث شده است آرین دیزل در بالای جدول تولیدکنندگان خودروهای کار و تجاری قرار بگیرد.

آمار تولید آرین دیزل در سال ۱۴۰۲

ردیفمحصولتولید ۱۴۰۱تولید ۱۴۰۲تغییر
۱کامیونت جک ۶ تن۵۲۸۱۴۰۴۱۶۶+
۲کامیونت جک ۸.۵ تن۵۵۷۵۴۷۲-
۳کامیونت جک ۹ تن۸۲۵۹۱۳۱۱+
۴کامیون شکموتو۰۳۲۱۰۰+
۵کشنده شکموتو اچ وی سی۱۲۱۶۰۳۳۹۸+
تجمیع ۲۰۳۱۳۴۹۹۷۲+
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.