برند دوکاتی مدل مانستر را برای ادای احترام به آیرتون سنا معرفی کرد 

دوکاتی مانستر سنا
دوکاتی مانستر سنا

در آستانه مسابقه‌ای که ۳۰ سال پیش یکی از بزرگان فرمول ۱ جان خود را از دست داد، راننده افسانه ای فرمول ۱ آیرتون سنا، کمپانی دوکاتی مدلی به عنوان یادبود برای این قهرمان افسانه ای به صورت محدود تولید کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همان طور که رانندگان فرمول ۱ در حال آمادسازی خود برای رانندگی در مسیر پیست ایمولا هستند، برند دوکاتی مدل مانستر را به صورت محدود  به منظور گرامی‌داشت نام آیرتون سنا، که ۳۰ سال پیش در این مسیر زندگی خود را از دست داد، معرفی کرده است.

برای کسانی که شاید نمی‌دانند، این موتورسیکلت تنها یک نسخه یادبود نیست. آیرتون سنا نه تنها عاشق برند دوکاتی بود، بلکه با این برند نیز همکاری داشت. پس از این که او یک مدل ۸۵۱ SP هدیه گرفت و مدل ۹۱۶ را به صورت سفارشی خریداری کرد، دوکاتی و برندهای سنا با هم همکاری کردند تا مدل ۹۱۶ سنا را تولید کنند. سنا قبل از تولید مدل ۹۱۶ سنا جان خود را از دست داد، اما او یکی از اولین مالکان دوکاتی مانستر اصلی ۹۰۰ در جهان بود.

معرفی دوکاتی مانستر سنا توسط کلاودیو دومنیکالی، بیانکا سنا و استفانو دومنیکالی در جایزه بزرگ فرمول ۱ در پیست ایمولا انجام خواهد شد.

طراحی بدنه این دوکاتی مانستر بدون شک جذاب‌ترین جنبه آن است، که توسط مرکز استایل دوکاتی با مشارکت برندهای سنا این طراحی صورت گرفته است. طراحی آن الهام گرفته از طراحی کلاه سنا در طول دوران رانندگی حرفه‌ای اوست و رنگ‌های زرد، سبز و آبی باتوجه به رنگ پرچم کشورش، یعنی برزیل، برای ادای احترام به آیرتون سنا انجام شده است.

طرف‌داران دوکاتی مانستر می‌دانند که این یک موتورسیکلت بسیار اسپرت و پرسرعت است، اما این نسخه بیش تر به استایل و ظاهر جذاب تکیه کرده است، چیزی که با آیرتون سنا همخوانی دارد.

به گفته کلاودیو دومنیکالی، مدیرعامل شرکت دوکاتی:

«آیرتون سنا همواره نامش به عنوان یک اسطوره زنده است. او یک افسانه ورزشی، یک فرد استثنایی و یک موتورسوار عاشق بود، که ما می‌خواهیم با یک نسخه ویژه از یکی از مدل‌های برجسته در مجموعه دوکاتی، مدل مانستر، به او احترام بگذاریم. سنا یکی از اولین مالکان مانستر ۹۰۰ بود و به طور کامل ارزش‌های این موتورسیکلت را می دانست؛ استایل، جسارت و قدرت. دوکاتی مانستر سنا نشان می‌دهد که چه‌قدر ما به عنوان یک برند، افتخار آن را داریم که یک قهرمان در این سطح با ما همکاری داشته است.»

بیانکا سنا، دختر برادرزاده آیرتون و مدیرعامل برندهای سنا، در مورد همکاری با برند دوکاتی گفت: «همکاری با دوکاتی تاریخی است و امروز هم بسیار مهم است. دوکاتی مانستر موتورسیکلتی کامل است، برای یادآوری سبک زندگی آیرتون، که تمرکز خود را بر عملکرد بالا داشته و در عین حال قادر به لذت بردن از لحظات زندگی‌اش بود. طرف‌دارانی که در سرتاسر جهان به آیرتون محبت دارند، این همکاری را به عنوان یک احترام واقعی به آیرتون سنا می‌بینند.»

برای افزایش جذابیت، طراحی ظریف و سبک موتورسیکلت نسخه دوکاتی سنا ۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه پیشین خود است، که بیش تر به دلیل استفاده از قطعات سبک، این امر ممکن شده است.

قلب تپنده دوکاتی مانستر سنا که به صورت تولید محدود است، شامل یک موتور قدرتمند Testastretta 11° با توان ۱۱۱ اسب بخار است که عملکرد هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد. این مدل با سیستم تعلیق Öhlins به همراه رینگ های آلومینیومی که رنگ‌های پرچم برزیل را دارند، بهینه‌سازی شده است که هم عملکرد بهینه را و هم زیبایی چشم‌گیر را تضمین می‌کند. سیستم ترمز از برند Brembo Stylema و دیسک های کربنی Termignoni با جزییات زردرنگ برای این مدل استفاده شده است، که عملکرد را با استایل تلفیق می‌کند.

برای افزایش میزان خاص بودن این مدل، هر دوکاتی مانستر سنا دارای صندلی آبی منحصر به فرد با نشان “S” آیرتون است. ویژگی‌های دیگر شامل پایه‌های فوق‌العاده آلومینیومی، یک گرافیک ویژه در کیلومترشمار هنگام روشن شدن و یک پوشش متمایز است. هر نسخه همچنین دارای یک پلاک شماره‌گذاری شخصی است که اصالت و کمیابی آن را مشخص می‌کند.

دوکاتی مانستر سنا
دوکاتی مانستر سنا

برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های تاریخی، قیمتی در حدود ۲۵,۰۰۰ دلار برای دوکاتی مانستر سنا گذاشته شده است. این مدل نشانگر تعهد دوکاتی به گرامی‌داشت قهرمانان بزرگ فرمول ۱ است و نمونه‌ای منحصر به فرد از آثار هنری برجسته در صنعت موتورسیکلت و خودروست.

۳.۲ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.