جیلی برای کره رنو شد

رنو گرند کولئوس
رنو گرند کولئوس

کمپانی رنو به تازگی از محصولی جدید به نام گرند کولئوس برای بازار کره جنوبی رونمایی کرده است، که در اصل این خودرو همان جیلی مونجارو به حساب می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تولد رنو گرند کولئوس بی تردید همکاری رنو و جیلی را به فاز جدیدی وارد می کند‌، چراکه رنو گرند کولئوس دقیقاً همان جیلی مونجارو یا توجلا L است که طراحی نمای ظاهری آن در بخش جلو و عقب تغییر کرده است. بر همین اساس باید گفت که پلت فرم و قوای فنی گرند کولئوس نیز عیناً از جیلی به عاریت گرفته شده است.

ظاهر گرند کولئوس

در همان نخستین نگاه متوجه خواهید شد که رنو گرند کولئوس چیزی فراتر از یک ری‌بج ساده است و رنو سعی کرده است حداقل نمای جلو و عقب خودرو را تا حد امکان بازطراحی نماید و این مورد خصوصاً در نمای جلوی خودرو بیش‌تر به چشم می آید. در بخش دماغه شاهد طراحی جلوپنجره پارامتریک یکپارچه با سپر جلو هستیم و خطوط و فرم‌های روی کاپوت نیز با نسخه چینی تغییر کرده اند. رینگ ها و چراغ های عقب نیز از دیگر مواردی هستند که سبب تفاوت گرند کولئوس و مونجارو شده اند.

رنو گرند کولئوس دارای طول ۴۷۸۰ میلی متر و فاصله محوری آن هم ۲۸۲۰ میلی متر اعلام شده است، که به این ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین کراس اوورهای سگمنت خود در زمینه فاصله محوری محسوب می شود.

فضای کابین گرند کولئوس

کابین رنو گرند کولئوس
کابین رنو گرند کولئوس

در فضای داخلی شاهد کری اوور کامل قطعات کابین مونجارو به گرند کولئوس هستیم. داشبورد دارای چیدمان سه نمایشگر بوده که یکی نقش کلاستر را ایفا می کند، یکی مختص سیستم مولتی مدیاست و دیگری برای سرنشین کناری تعبیه شده است. سیستم ها و رادارهای کمک رانندگی موسوم به ADAS، سقف پانورامیک، سیستم صوتی با ده عدد اسپیکر، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش هوشیاری راننده، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، نورپردازی کابین، شارژر وایرلس، تریم چرمی کابین، کاپ هولدر و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی گرند کولئوس محسوب می شوند.

مشخصات فنی گرند کولئوس

پیشرانه رنو گرند کولئوس
پیشرانه رنو گرند کولئوس

رنو برای بخش فنی گرند کولئوس نیز به سراغ جیلی رفته است. گزینه اول این خودرو برای مشتریان یک نسخه هیبریدی متشکل از یک پیشرانه برقی و یک پیشرانه بنزینی است که خروجی این مجموعه ۲۴۵ اسب بخار اعلام شده است. گیربکس این مدل هم از نوع DHT است. نسخه هیبریدی رند کولئوس محور جلو خواهد بود. گزینه بعدی اما به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز است. قدرت این پیشرانه ۲۱۱ اسب بخار است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ می فرستد.

رنو گرند کولئوس چه مشخصاتی دارد؟

رنو برای بخش فنی گرند کولئوس نیز به سراغ جیلی رفته است. گزینه اول این خودرو برای مشتریان یک نسخه هیبریدی متشکل از یک پیشرانه برقی و یک پیشرانه بنزینی است که خروجی این مجموعه ۲۴۵ اسب بخار اعلام شده است. گیربکس این مدل هم از نوع DHT است. نسخه هیبریدی رند کولئوس محور جلو خواهد بود. گزینه بعدی اما به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز است. قدرت این پیشرانه ۲۱۱ اسب بخار بوده و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ می فرستد.

رنو گرند کولئوس چه امکاناتی دارد؟

سیستم ها و رادارهای کمک رانندگی موسوم به ADAS، سقف پانورامیک، سیستم صوتی با ده عدد اسپیکر، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش هوشیاری راننده، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، نورپردازی کابین، شارژر وایرلس، تریم چرمی کابین، کاپ هولدر و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی گرند کولئوس محسوب می شوند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.