رونمایی از اوپل های وارداتی پرشیا خودرو + ویدیو معرفی

رونمایی اوپل پرشیا خودرو
رونمایی اوپل پرشیا خودرو

پرشیا خودرو در اتو اکسپو شیراز سه محصول وارداتی کورسا، کراس لند و موکا از برند اوپل را برای اولین رونمایی کرد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اولین نمایشگاه خودروی سال ۱۴۰۳ از ۲۲ تا ۲۵ خردادماه جاری در شیراز و در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز خواهد شد. ساعات بازدید از این نمایشگاه نیز به دلیل جلوگیری از تداخل با ساعات کاری و کاهش دمای هوا از ۱۷ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است.

تا به امروز حضور ۲۳ شرکت در این رویداد قطعی شده و قرار است برخی از آنان محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند. در این راستا و با توجه به اهمیت اتو اکسپو شیراز، پرشیا خودرو از سه محصول وارداتی جدید و جذاب خود یعنی اوپل کورسا، موکا و کراس لند رونمایی کرده و آن ها را برای اولین برای خبرنگاران و مردم به نمایش درآورده است.

با توجه به دوری ۷ ساله این برند از بازار ایران و همچنین با در نظر گرفتن کم رنگی حضور برندهای اروپایی در میان خودروهای وارداتی عرضه شده در سامانه یکپارچه، احتمالاً این سه محصول اوپل پس از عرضه با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شوند. البته لازم به ذکر است که خدمات به نسبت گسترده پرشیا خودرو نیز می تواند تمایل متقاضیان خودروهای وارداتی نسبت به خرید اوپل ها را بیشتر کند.

معرفی اوپل های وارداتی پرشیا خودرو

اوپل موکا

در میان اوپل های وارداتی پرشیا خودرو، موکا نسبت به کراس لند و کورسا از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار است و با توجه به کراس اوور بودنش می تواند گزینه ارزنده ای برای خرید باشد. این کراس اوور جمع و جور آلمانی دارای خطوط طراحی و فرم چراغ های منحصر بفردی است که موجب شده در مقایسه با موکا و کراس لند بیشتر به چشم بیاید.

مشخصات فنی اوپل موکا

موکا با موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو به ایران بیاید اما با این تفاوت که پیشرانه اش می تواند به جای ۱۰۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر (مشخصات فنی کورسا)، ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT تحویل دهد.

پیشرانه۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
توان۱۳۰ اسب بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT
محور محرکجلو

امکانات رفاهی و ایمنی موکا

از مهم ترین آپشن های این کراس اوور می توان به فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ۶ ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، مولتی مدیا با ۶ بلندگو، دوربین عقب، دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو (آپشنال)، سنسور باران، GPS، کنترل شروع حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی و اتوهلد و تنظیم حالت های رانندگی اشاره کرد.

اوپل کراس لند

کراس لند از لحاظ پیشرانه کاملاً با موکا یکسان است اما برای این کراس اوور از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده که در مقایسه با موکا کمی آن را ضعیف تر می کند و زمان شتاب گیری اش را ۱ ثانیه بیشتر کند. به طور کلی اوپل کراس لند از لحاظ ظاهری نیز نسبت به موکا ساده تر است و به همین دلیل احتمالاً قیمت آن ارزان تر از موکا برای خریدار تمام شود.

مشخصات فنی کراس لند

رونمایی اوپل پرشیا خودرو

در نتیجه می توان گفت که کراس لند نیز به یک پیشرانه ۳ سیلندر توربو مجهز است که می تواند ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

پیشرانه۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
توان۱۳۰ اسب بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
محور محرکجلو

آپشن های اوپل کراس لند

کراس لند وارداتی پرشیا خودرو به امکانات و آپشن هایی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ۶ ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، مولتی مدیا با ۶ بلندگو، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو (آپشنال)، سنسور باران، GPS، کنترل شروع حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی و اتوهلد و تنظیم حالت های رانندگی مجهز است.

اوپل کورسا

اوپل کورسا نیز از لحاظ ساختاری موتور کاملاً با کراس لند و موکا یکسان است اما تنظیمات بخش کنترلی پیشرانه به گونه ای برنامه ریزی شده که موتور ۱.۲ لیتری توربو این خودرو ۱۰۰ اسب بخار توان و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نهایت خروجی پیشرانه کوچک این هاچ بک به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (مشابه موکا) تحویل داده می شود تا خودرو قادر باشد طی ۱۰.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیشرانه۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
توان۱۰۰ اسب بخار
گشتاور۲۰۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT
محور محرکجلو

آپشن ها و امکانات این هاچ بک جذاب و آشنا برای ایرانی ها نیز با کراس لند و موکا یکسان است. به این ترتیب هر سه محصول وارداتی پرشیا خودرو از برند اوپل در یک سطح از امکانات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه خواهند شد.

گالری تصاویر اوپل موکا

گالری تصاویر اوپل کراس لند

گالری تصاویر اوپل کورسا

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.