معرفی کیا EV3 ؛ کراس اوور برقی و کامپکت کره ای

کیا EV3

کمپانی کیا به تازگی از کراس اوور برقی و جمع و جور خود با نام EV3 رونمایی کرده است.

آریزو 8 آریزو 8

کمپانی کیا چندی پیش نسخه کانسپت EV3 را معرفی کرده بود و اکنون نوبت به نسخه تولید انبوه آن رسیده است تا یک طراحی شیک و البته تا حدود زیادی جعبه‌ ای را شاهد باشیم. کیا EV3 را به نوعی می توان نسخه کامپکت شده EV9 بدانیم؛ تا حدی که چراغ های عقب نیز کاملاً با EV9 مشابه هستند.

طراحی ظاهری EV3

در کیا EV3 جدید شاهد به‌کارگیری طراحی مکعبی و در واقع جعبه ای برای خودرو هستیم و به علت ابعاد کوچک، خودرو چیزی مابین هاچ‌بک و کراس اوور جلوه می کند. کیا EV3 دارای طول ۴۲۶۷ و ارتفاع حدود ۱۵۰۰ میلی‌متر است و از این نظر یک کراس اوور ساب کامپکت محسوب می شود. با این حال، طراحان کمپانی سعی کرده اند با به‌کارگیری محافظ های پلاستیکی در اطراف گلگیرها و بدنه، خودرو را اندکی عضلانی تر از آن چه است جلوه دهند. دماغه بسته، چراغ های باریک Lشکل جلو، رینگ های ۱۹ اینچی آیرودینامیک و دستگیره های مخفی شونده را نیز باید از دیگر نکات جالب توجه در بدنه EV3 دانست.

کابین کیا EV3

در بخش کابین هم طرحی مشابه با سایر محصولات سری EV کیا را شاهد هستیم. دو نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در داشبورد با یک پنل ۵ اینچی مجزا برای کنترل‌ سیستم تهویه ارتباط دارند و بنابراین تمامی اطلاعات در دسترس راننده قرار می‌گیرد. دستیار صوتی، سیستم های کمکی رانندگی، رادار های پیشگیری از تصادف، نورپردازی کابین، کنسول دو قسمتی با کاربری میز و… نیز از دیگر امکانات و ویژگی های EV3 به حساب می آیند.

خریداران این خودرو امکان انتخاب رنگ‌های خاکستری و آبی را برای کابین خواهند داشت، هر چند در تریم جی تی لاین می‌توان گزینه کابین مشکی را نیز انتخاب کرد.

مشخصات فنی

کیا EV3

کمپانی کیا هنوز جزییات زیادی را از بخش فنی EV3 فاش نکرده است. نسخه برد بلند EV3 جدید از باتری ۸۱.۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده است و شعاع حرکتی حدود ۵۶۰ کیلومتری دارد. شارژ سریع این خودرو به میزان ۸۰ درصد نیز فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. کمپانی کیا برای اولین بار در محصولاتش از تنظیمات ترمز احیاشونده‌‌ای استفاده کرده است که امکان کنترل آن از روی فرمان وجود دارد. کیا EV3 فعلاً فقط نسخه تک موتور محور جلو خواهد داشت، اما برخی منابع می گویند در آینده احتمال دارد نسخه دو موتور نیز برای این خودرو ارائه شود.

قیمت

بهای EV3 از حدود ۳۰ هزار دلار شروع می شود و به ۵۰ هزار دلار افزایش می یابد. تاریخ دقیق عرضه EV3 در بازار آمریکا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود سال ۲۰۲۶ اولین نمونه‌ از این خودرو به دست مشتریان در آمریکا برسد.

کیا EV3 چه مشخصاتی دارد؟

کمپانی کیا هنوز جزییات زیادی را از بخش فنی EV3 فاش نکرده است. نسخه برد بلند EV3 جدید از باتری ۸۱.۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده است و شعاع حرکتی حدود ۵۶۰ کیلومتری دارد. شارژ سریع این خودرو به میزان ۸۰ درصد نیز فقط به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. کمپانی کیا برای اولین بار در محصولاتش از تنظیمات ترمز احیاشونده‌‌ای استفاده کرده است که امکان کنترل آن از روی فرمان وجود دارد. کیا EV3 فعلاً فقط نسخه تک موتور محور جلو خواهد داشت.

کیا EV3 چه قیمتی دارد؟

بهای EV3 از حدود ۳۰ هزار دلار شروع می شود و به ۵۰ هزار دلار افزایش می یابد. تاریخ دقیق عرضه EV3 در بازار آمریکا مشخص نیست، اما انتظار می‌رود سال ۲۰۲۶ اولین نمونه‌ از این خودرو به دست مشتریان در آمریکا برسد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.