فونیکس FX برقی در شیراز رونمایی شد ؛ مشخصات فنی + گالری تصاویر

فونیکس FX برقی
فونیکس FX برقی

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از امروز مورخ ۲۲ خرداد ماه به صورت رسمی آغاز به کار کرد و برند فونیکس برای نخستین بار در این رویداد خودرویی به صورت رسمی از FX برقی رونمایی کرد.

آریزو 8 آریزو 8

بیست و یکمین اتواکسپو شیراز در روزهای ۲۲ تا ۲۵ خرداد در محل دائمی نمایشگاه های این شهر برگزار می شود. علاقه‌مندان می توانند طی ساعات ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید نمایند. بر همین اساس برند فونیکس برای نخستین بار در این رویداد خودرویی به صورت رسمی از FX برقی رونمایی کرد که در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

معرفی فونیکس اف ایکس برقی

فونیکس FX برقی
فونیکس FX برقی

اف ایکس برقی را می بایست یکی از جدیدترین محصولات چری دانست که اندکی پس از عرضه جهانی، پایش به ایران نیز باز شده است. اسن خودرو در نمای جلو و عقب نسبت به نسخه بنزینی فیس لیفت را تجربه کرده و این مورد خصوصا در نمای جلو، ملموس تر است. جلوپنجره FX در نسخه برقی حذف شده و پورت شارژ در بخش دماغه با دو استاندارد AC و DC تعبیه شده است. پکیج چراغ ها و سپر نیز کاملا تغییر کرده اند. در بخش عقب هم تغییرات کمی نظیر اضافه شدن یک بالچه کوچک، رخ داده است.

مشخصات فنی فونیکس FX برقی

مشخصات فنی FX برقی شامل یک موتور سنکرون مغناطیسی دائم با سیستم خنک‌ کننده مایع است. این موتور برقی می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. پک باتری این خودرو ۶۱ کیلووات ساعتی بوده و می تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۴۳۰ کیلومتر را پیمایش کند. شتاب صفر تا صد فونیکس FX برقی حدود ۸.۷ ثانیه اعلام شده است.

امکانات فونیکس FX EV

فونیکس FX برقی
فونیکس FX برقی

با ورود به کابین FX برقی میبینیم که داشبورد و متریال بکار رفته در فضای اتاق کاملا تغییر کرده اند. داشبورد خودرو به آریزو ۸ شباهت پیدا کرده و متریال نیز کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه بنزینی دارند. این مورد را خصوصا در بخش تو دری ها به خوبی می توانید لمس کنید.

از امکانات نسخه برقی هم می توان به مواردی همچون هدآپ دیسپلی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاک‌سازی هوای کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِب صندوق عقب برقی، نورپردازی متغیر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… اشاره کرد.

گالری تصاویر اف ایکس برقی

سوالات متداول

فونیکس FX برقی چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی FX برقی شامل یک موتور سنکرون مغناطیسی دائم با سیستم خنک‌ کننده مایع است. این موتور برقی می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

فونیکس اف ایکس برقی چه امکاناتی دارد؟

هدآپ دیسپلی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاک‌سازی هوای کابین

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.