مقایسه تیگارد L7 و کی ام سی T8

مقایسه تیگارد L7 و کی ام سی T8
مقایسه تیگارد L7 و کی ام سی T8

در این محتوا به سراغ مقایسه دو پیکاپ دنده ای بازار یعنی تیگارد L7 پلاس و کی ام سی T8 آمده ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تیگارد L7 پلاس را می بایست یکی از جدیدترین پیکاپ های دنده ای بازار دانست که به زودی عرضه آن توسط تیگارد موتور آغاز خواهد شد. در طرف مقابل و به عنوان یک پیکاپ دنده ای، کی ام سی T8 را داریم به جرئت می توان آن را موفق ترین پیکاپ دوکابین بازار ایران نام نهاد. در این محتوا قصد داریم این دو خودرو را روی کاغذ با یکدیگر مقایسه کنیم.

تیگارد L7 پلاس

تیگارد L7 پلاس جدیدترین خودروی مونتاژی تیگارد موتور است که برای نخستین بار در اتو اکسپو تهران برای عموم مردم رونمایی شد و به نمایش درآمد.

پیکاپ L7 را می توان یکی از پیکاپ های تولیدی شرکت ZX Auto دانست؛ به عبارتی L7 نسخه ساده تر و اولیه G9 گروه بهمن نیز به حساب می آید. پیکاپ L9 در بخش ظاهری از بدنه ای تنومند و ابعادی بزرگ بهره می گیرد و از نظر طراحی، تا حد زیادی ما را به یاد پیکاپ های آمریکایی می اندازد. این دقیقاً همان موردی است که در خصوص بهمن G9 نیز مشاهده می شود.

مشخصات فنی دو پیکاپ

برای L7 پلاس از پیشرانه معروف ۴K22 میتسوبیشی البته به صورت تنفس طبیعی استفاده شده است. این موتور ۲.۴ لیتری می تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

در طرف مقابل، KMC T8 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه T8 توان تولیدی را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ می رساند و این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد. در خصوص مشخصات فنی دو پیکاپ باید اظهار داشت که برتری چه در خصوص قدرت تولیدی و چه در خصوص گشتاور، با پیکاپ کی ام سی T8 است.

امکانات ایمنی و رفاهی L7 و T8

از مهم ترین امکانات و آپشن های تیگارد L7 پلاس می توان به دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دی لایت، مولتی مدیا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، سنسور چارک عقب و… اشاره کرد. به طور کلی تیگارد L7 پلاس به آپشن های خاصی مجهز نیست و در میان کمبودها، نبود قفل دیفرانسیل عقب نظرها را بیش‌تر به خود جلب می کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی T8 هم می توان به مواردی مانند دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، سنسور پایش باد تایرها، سنسور نور، چراغ های زنون، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تهویه مطبوع الکتریکی، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، کامپیوتر سفری و… اشاره نمود.

ابعاد و اندازه

طول، عرض و ارتفاع تیگارد L7 پلاس به ترتیب برابر است با ۵۳۴۱، ۱۸۸۵ و ۱۸۴۵ میلی متر و این موارد برای KMC T8 عبارت اند از ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلی متر. فاصله محوری تیگارد L7 برابر با ۳۲۳۰ میلی متر بوده و فاصله محوری KMC T8 هم برابر با ۳۰۹۰ میلی متر است.

پیکاپ تیگارد L7 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

برای L7 پلاس از پیشرانه معروف ۴K22 میتسوبیشی البته به صورت تنفس طبیعی استفاده شده است. این موتور ۲.۴ لیتری می تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهد.

کی ام سی T8 چه مشخصاتی دارد؟

در طرف مقابل، KMC T8 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه T8 توان تولیدی را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ می رساند و این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد.

تیگارد L7 پلاس چه امکاناتی دارد؟

از مهم ترین امکانات و آپشن های تیگارد L7 پلاس می توان به دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دی لایت، مولتی مدیا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD، سنسور چارک عقب و… اشاره کرد.

۴.۳ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.