ویدیوی خط تولید فیدلیتی گروه بهمن + تصاویر

ویدیوی خط تولید فیدلیتی گروه بهمن و تصاویر
ویدیوی خط تولید فیدلیتی گروه بهمن و تصاویر

چندی پیش خبرنگاران پایگاه خبری اسب بخار از خط تولید شرکت بهمن موتور و فرایند مونتاژ فیدلیتی پرایم بازدید کردند. در پی این بازدید، گزارش ویدیویی از مونتاژ این محصول جدید به همراه آلبوم تصاویر اختصاصی تهیه شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حال کارخانه بهمن موتور فرایند مونتاژ CKD و تولید چهار محصول کاپرا ۲، کارا جدید، دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم را انجام می دهد. فیدلیتی به عنوان بزرگترین و جدیدترین محصول کراس اوور و یا به قول گروه بهمن SUV این نشان تجاری به حساب می آید.

همان طور که در ویدیو و تصاویر مشخص است، بدنه های تولید شده فیدلیتی به خط بازدید اولیه می آیند و پس از نصب قطعه های شاخص و بررسی کیفیت بدنه، شماره اتاق بر روی آن درج می شود. سپس این بدنه ها به اتاقک پاکسازی اولیه می روند و بعد از آن در حوضچه های ED قرار می گیرند. ورود بدنه های محصولاتی چون دیگنیتی، فیدلیتی، کاپرا ۲ و… به حوضچه های ED در خودروسازان مختلف (شرکت هایی که خط رنگ دارند) باعث می شود تا فرایند جذب پرایمر و آستر با کیفیت بالاتری در خط رنگ صورت بگیرد.

پس از آن بدنه های فیدلیتی به خط بازدید دوباره می روند و در صورت صحت مرحله پرایمر را پشت سر می گذارند. موم کشی، پاشش لایه PVC و… در این مراحل انجام می شود و بعد از آن، بدنه خودروها توسط ربات ها رنگ آمیزی می گردند. گروه بهمن و شرکت بهمن موتور برای تولید محصولات جدید ربات های گران قیمت جدیدی را به خط رنگ خود اضافه کرده اند و تجهیزات نوینی را در این مرحله ساخت به کار برده اند. پس از رنگ آمیزی، بدنه ها مورد بررسی نهایی قرار می گیرند و در صورت وجود مشکل، از حضور این بدنه های فیدلیتی در خط تریم جلوگیری می کنند.

بدنه های فیدلیتی و سایر محصولات پس از ورود به خط تریم و مونتاژ نهایی، با کاورهای محافظ پوشانده می شوند و سپس نصب قطعاتی مانند سقف پانوراما، زیربندی، قوای محرکه، اجزای کابین و… توسط کارگران با ابزار مخصوص انجام می گردد. یکی از نکات جالب در خط تولید گروه بهمن، پر شدن باک خودروها (از کارا و کاپرا ۲ گرفته تا دیگنیتی و فیدلیتی) پر می شوند. با وجود اینکه پمپ بنزین داخل گروه بهمن عدد واحد هر لیتر بنزین را هزار تومان نشان می دهد، این خودروساز بخش خصوصی هم مانند سایر خودروسازان بنزین را به بهای جایگاه داران فروش سوخت خریداری می کنند. پر شدن باک این خودروها آنچنان هزینه سربار خاصی را بر روی هر محصول ندارد. اما پر شدن باک این خودروها نشان می دهد که واحد تامین خط تولید بهمن موتور، توانسته تا فرایند مناسب جهت انتقال سوخت را انجام دهد و از سویی با همین اقدام ساده و کم هزینه، احترام بیشتری را به مشتریان بگذارند. با توجه به اینکه خودروها در طول فرایندهای تست و انتقال تا ۵ لیتر بنزین را در محوطه کارخانه مصرف می کنند، اگر مشتری گروه بهمن، خودرویی مانند فیدلیتی را با بنزین کمتر از ۵۰ لیتر تحویل بگیرد، می تواند نسبت به این اقدام به واحد CRM شکایت خود را برساند.

پس از روشن شدن فیدلیتی و خروج از خط تریم، محصولات جهت تنظیم زاویه چرخ و فرمان و همچنین نصب کیسه هوای راننده وارد ایستگاه مخصوص می شوند. سپس خودروها برای پشت سرگذاشتن استانداردهای مختلف، به اتاقک های تست دینامیک و تست باران می روند.

بعد از صدور تاییدیه این تست ها، خودرو وارد مسیر تست جاده ای شده و عملکرد محصولات مختلف گروه بهمن در جاده تست سنجیده می شود. پس از آن هم خودروهای مونتاژی به سالن بِست بهمن موتور می روند و با توجه به اولویت تولید، در خط بررسی نهایی قرار می گیرند. در این خط که کارکنان آن، عموماً خانم ها هستند، دقت مونتاژ و عملکرد امکانات خودروهای تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین به صورت رَندم از هر مدل خودرو سه دستگاه به صورت روزانه جهت بررسی های سختگیرانه تر انتخاب می شوند.

پس از تایید خودروها توسط کارشناسان سالن بست و روتوش، فیدلیتی ها و سایر محصولات بهمن موتور جهت انتقال به انبار فروش آماده می شوند. نکته قابل توجه این است که در بخش فروش هم فرایندهای PDI و PDS هم صورت می گیرد.

حتماً ببینید:

ویدیوی تست و بررسی فیدلیتی پرایم در اسب بخار

ویدیوی تست و بررسی دیگنیتی پرایم در اسب بخار

ویدیوی درگ فیدلیتی با پنج کراس اوور دیگر

معرفی فیدلیتی پرایم گروه بهمن :

بهمن فیدلیتی پرایم به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و به گفته منابع خبری، جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک انتقال قدرت را به چرخ های جلوی این کراس اوور بزرگ انجام می دهد. این جعبه دنده ساختاری مشابه به سیستم انتقال قدرت چری تیگو ۷ و ام وی ام X55 را دارد و توسط کمپانی گتراک طراحی شده است.

بهمن فیدلیتی پرایم قرار است تا با سقف پانوراما، درِ صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، صندلی های جلوی برقی با گرمکن، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ۴ کیسه هوا، تهویه الکتریکی دستی، قابلیت تنظیم میزان نرمی فرمان، نور پردازی کابین، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، کنترل حرکت در سربالایی ، سامانه کنترل پایداری، رینگ آلومینیومی تراش خورده ۲۰ اینچی، سنسور نور، سنسور باران، استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، رادار نقطه کور، رادار خطی، فناوری LED چراغ ها و… وارد بازار ایران شود.

در نسخه های خارجی فیدلیتی این امکان وجود دارد تا مالکان امکاناتی نظیر سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کیسه هوای پرده ای و… را بر روی این خودرو سفارش دهند. اما بدیهی است که گروه بهمن برای مدیریت قیمت تمام شده، برخی ویژگی های گران قیمت را برای فیدلیتی پرایم در نظر نگرفته است. با این حال احتمال دارد که فیدلیتی نیز مانند دیگنیتی در کنار عرضه با مدل پرایم، در آینده نزدیک با نسخه پرستیژ هم به بازار کشور معرفی شود.

آلبوم تصاویر خط تولید و فرایند مونتاژ بهمن فیدلیتی پرایم :

پایگاه خبری اسب بخار

تصویر برداران: سید علی محمودی و رضا چوکامی

تدوین : سید علی محمودی

اجرا و عکس ها : حسین دلاور

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.