ارتفاع پست : تست و بررسی یواز پاتریوت و پیکاپ
ارتفاع پست : تست و بررسی یواز پاتریوت و پیکاپ

قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

تست آفرود یواز پاتریوت و پیکاپ

در این قسمت در یک سفر ۴۸ ساعته بیش از ۷۰۰ کیلومتر با عوامل اسب بخار همراه می شویم و با دو خودروی یواز در ایران که توسط سروش دیزل مونتاژ می شود، یعنی پاتریوت و پیکاپ، از تهران خارج شده و به استان قزوین می رویم و پس از آن با رسید به ارتفاع ۳۲۴۰ متری، در مسیرهای سخت آفرودی به سمت استان مازندران سرازیر می شویم.

در قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار تست و بررسی همه جانبه یواز پاتریوت و یواز پیکاپ در آب و هوای گرم ایران انجام شده و نکات مثبت و منفی این خودروهای Heavy Duty و غیر چینی بیان گردیده است.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید علاوه بر امکان بازدید تست و بررسی یواز پاتریوت و پیکاپ در وبسایت اسب بخار، این برنامه را از طریق آپارات ، یوتیوب ، آیگپ و فیلیمو هم تماشا نمایید.

مشخصات فنی خودروهای UAZ در ایران

یواز پاتریوت و پیکاپ به پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر تولید می کند. پاتریوت و پیکاپ به جعبه دنده ۵ سرعته دستی هیوندای مجهز هستند و در آینده نسخه اتوماتیک آن ها به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک پانچ تجهیز خواهد شد. پیشرانه خودروهای تجاری یواز، از نوع گشتاوری و شاتون بلند است که به خاطر دلایل استهلاکی، امکان تولید اسب بخار بالا را ندارد و همین اصل یکی از معایب پاتریوت و پیکاپ از نگاه مشتریان است.

امکانات رفاهی و ایمنی پاتریوت و پیکاپ

یواز پاتریوت و پیکاپ با اینکه در جایگاه خودروهای نظامی و Heavy Duty قرار دارند، اما سروش دیزل نسخه فول آپشن این خودروها را برای فروش شخصی به بازار ایران آورده است. در بحث ایمنی پیکاپ و پاتریوت به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی و کاسه ای عقب، سامانه ترمز ABS، EBD، BA، سامانه ضد واژگونی و مدیریت تعادل مجهز هستند. با وجود این امکانات تنها می دانیم که پیکاپ و پاتریوت تست های تصادف و ایمنی جاده ای ECE (استاندارد جاده ای اروپا) را پشت سر گذاشته اند و اطلاعاتی در مورد جزئیات نتایج تست ایمنی این خودرو در دسترس نیست.

پیکاپ و پاتریوت یواز در بحث امکانات رفاهی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. این خودروها به تهویه اتوماتیک مجهز هستند. همچنین گرمکن صندلی های جلو و عقب به همراه گرمکن فرمان در این خودروها دیده می شود. به خاطر ذات روسی محصولات یواز شاهد هستیم که از کامل ترین سیستم یخ زدا در شیشه جلو این خودروهای آفرودی استفاده شده است. کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی (حالت رانندگی آفرود)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیشه ها و آینه های برقی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی با قابلیت نصب نرم افزار، ژیروسکوپ دیجیتال، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، بلوتوث، اتصال مستقیم به تلفن همراه، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی، کول باکس، زیر آرنجی جلو و عقب، سیستم ارتباط اضطراری SOS، محفظه بار زیر صندلی های عقب و… از جمله امکانات یواز پاتریوت و پیکاپ سروش دیزل مبنا است. همچنین در پاتریوت قابلیت تنظیم الکتریکی میزان پرتاب باد برای سرنشینان ردیف دوم به صورت مستقل وجود دارد.

یواز پیکاپ و پاتریوت در نسخه استاندارد تجاری به سامانه قفل دیفرانسیل مصنوعی مجهز است و با این سیستم به کمک سامانه کنترل پایداری، امکان هرزگردی هر چرم به صورت مستقل را کاهش می دهد و نیرو را به چرخ های درگیر می فرستد. همچنین در صورت تمایل مشتریان، امکان نصب قفل دیفرانسیل عقب برقی به صورت رسمی در این خودرو وجود دارد و خریداران با پرداخت ۳۵ میلیون تومان، می توانند تا از این آپشن آفرودی بهره مند شوند.

گالری تصاویر یواز پاتریوت و پیکاپ

گالری تصاویر پشت صحنه تست و بررسی خودروهای یواز

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: عرفان حمیدی / اسب بخار

در قسمت دوم از فصل هفتم اسب بخار به چه موضوعاتی پرداخته شده است؟

قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.ارتفاع پست : تست و بررسی یواز پاتریوت و پیکاپ

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.