ویدیو : تست و بررسی پژو 2008
در این قسمت از فصل چهارم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ رفته ایم. خودرویی که حدود ۴ هزار دستگاه از آن در جاده های کشور حضور دارد و با خروج پژو از ایران، بیش از ۷ هزار نفر منتظر تحویل گرفتن ۲۰۰۸ از جانب ایکاپ هستند.
برنامه شتاب هفته آینده نیز به بررسی پارامترهای عددی پژو ۲۰۰۸ می پردازد و اطلاعات صفر تا ۱۰۰ این کراس اوور در آن برنامه اعلام می شود.
پژو ۲۰۰۸ به عنوان یک کراس اوور کوچک و یا همان کراس اوور شهری شناخته می شود که از سال ۱۳۹۶ با ظاهر فیس لیفت در خط تولید ایران خودرو مونتاژ شد. این خودرو با پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر و گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین به بازار ایران آمده و تنها ایکاپ است که ۲۰۰۸ را با این چیدمان فنی عرضه می کند. پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو پژو ۲۰۰۸ با همکاری کمپانی ب ام و ساخته شده و امروزه در اکثر محصولات پژو، سیتروئن و دی اس نصب است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک پژو ۲۰۰۸ با نشان آیسین بر روی خودرو نصب می شود که در ژاپن به صورت مستقیم و یکپارچه تولید می شود. با اینکه همیشه به امکانات پژو ۲۰۰۸ انتقادهایی از جانب مردم وارد است، اما این خودرو کراس اوور به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، سنسور و دوربین عقب، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور، حالت رانندگی اسپرت و برفی، کامپیوتر سفر، شیشه های برقی اتوماتیک، خلاص شدن اتوماتیک گیربکس در توقف کامل و… مجهز است.
در قسمت تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ هم نتایج تست نفوذ صدا به کابین پژو ۲۰۰۸ موجود است و شما می توانید در لیست زیر، وضعیت صدا داخل کابین این کراس اوور را با رقبا مقایسه کنید.
نکته: چیدمان جدول بر مبنا میزان صدای داخل کابین در حالت تخت گاز (از کم به زیاد)

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نام خودرو

حالت سکون (دسی بل)

دور موتور ۲۰۰۰RPM (دسی بل)

تخت گاز(دسی بل)

فولکس واگن پاسات

۴۰٫۴

۴۷

۶۹٫۴

نیسان ماکسیما

۴۵

۵۲٫۷

۸۲٫۸

نیسان تیانا

۴۳٫۱

۴۹٫۸

۸۴٫۶

بی وای دی S7

۶۲٫۶

۷۰٫۱

۸۸٫۲

سیتروئن C3

۵۶

۷۴٫۳

۸۸٫۴

پژو ۲۰۶ TU5

۶۷٫۶

۸۱٫۸

۹۱٫۱

بی وای دی S6

۶۷٫۲

۷۵٫۲

۹۳٫۸

بی وای دی F3 دنده ای

۶۷٫۳

۷۴٫۴

۹۵٫۹

پژو ۲۰۰۸

۵۷

۷۷٫۷

۹۶٫۶

پژو پارس XU7

۷۳٫۸

۸۵٫۴

۹۸٫۳

پژو ۴۰۵ XU7

۷۴٫۴

۸۶٫۲

۱۰۰

سورن EF7

۷۴٫۸

۸۸٫۹

۱۰۲٫۹

۴.۶ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.