شتاب؛ قسمت سوم- نیسان ماکسیما اتوماتیک 1388

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

«شتاب»، نام برنامه ی جدید از گروه مستند اسب بخار است که قرار است به صورت مرتب از این وبسایت منتشر شود.

برنامه «شتاب»، هر هفته یکشنبه ها و چهارشنبه ها در وب سایت، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام اسب بخار منتشر می شود. در این برنامه به صورت کاملا مختصر پارامترهای سنجش شتاب در خودروهای مختلف اجرا می شود و بر اساس داده های دیجیتال اعدادی به مخاطبان اعلام می شود.

این خودرو به عنوان یکی از قدرتمندترین سدان های زمان خود به حساب می آمده و به شتاب خوب، استهلاک کم، کیفیت بالا و سواری قابل قبول معروف بوده است. در حال حاضر بازار کارکرده نیسان ماکسیما در مدل های اتوماتیک قدرت و قوت کافی را دارد و هر روز نسخه های کارکرده آن با دردسر کم به فروش می رسند. با توجه به اینکه نسخه های سالم این خودرو مونتاژ داخل را می توان با هزینه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خریداری کرد، بسیاری به جای خرید خودروهای صفر کیلومتر مونتاژی و یا چینی، ترجیح می دهند که ماکسیما اتوماتیک کارکرده را داشته باشند.
نیسان ماکسیما به پیشرانه سه لیتری شش سیلندر مجهز است که توان آن توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. طبق گفته رسمی شرکت پارس خودرو و کمپانی نیسان، نسخه مونتاژی بازار ایران قدرتی حدود ۲۰۰ اسب بخار را دارد و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متر را تولید می کند. اما برخی نسخه های ماکسیما در بازار جهانی، توانی حدود ۲۲۲ اسب بخار را داشته اند. گیربکس این خودرو می تواند قدرت را به چرخ های جلو منتقل کند. طبق اعلام کمپانی نیسان، ماکسیما در آن دوران و با قرارگیری در شرایط فشار و بنزین استاندارد، می توان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۸٫۸ ثانیه ثبت نماید. اما طبیعتی است که این اتفاق با توجه به نوع بنزین ایران و فشار جوی شهری مانند تهران، تا حدی سخت و غیر ممکن است.

شتاب؛ قسمت سوم- نیسان ماکسیما اتوماتیک 1388
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.