شتاب تویوتا لندکروزر 8 سیلندر

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

«شتاب»، نام برنامه ی جدید از گروه مستند اسب بخار است که قرار است به صورت مرتب از این وبسایت منتشر شود.

برنامه «شتاب»، هر هفته یکشنبه ها و چهارشنبه ها در وب سایت، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام اسب بخار منتشر می شود. در این برنامه به صورت کاملا مختصر پارامترهای سنجش شتاب در خودروهای مختلف اجرا می شود و بر اساس داده های دیجیتال اعدادی به مخاطبان اعلام می شود.

در این قسمت، تویوتا لندکروزر اتاق ۱۰۰ با پیشرانه ۸ سیلندر به برنامه شتاب آمده است. این خودرو به عنوان یکی از قویترین نسخه های آفرود در چند سال گذشته بازار ایران و جهان شناخته شده است. لندکروزر اتاق J100 یا همان اتاق ۱۰۰ به عنوان خودروهایی برای کارهای سخت ساخته شده اند و بعد از این سری، دیگر فرایند تولید لندکروزر در رده خودروهای کاربردی سخت متوقف شد.
این سری از تویوتا لندکروزر با پیشرانه ۴٫۵ لیتری شش سیلندر اتوماتیک و دنده ای به بازار ایران عرضه شد. نسخه فول آپشنتر و قویتر آن به موتور ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر مجهز بود که به صورت رسمی تنها با گیربکس ۵ دنده اتوماتیک به بازار جهانی عرضه شده است. این نسخه با توجه به سفارش های مختلف و استانداردهای گوناگون ۲۲۸ تا ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۴۱۰ تا ۴۴۵ نیوتون متر را تولید می کند. جالب است بدانید که نسخه ۸ سیلندر لندکروزر اتاق ۱۰۰ از نظر اعداد و ارقام تفاوت خاصی با نسخه ۶ سیلندر ندارد. اما نمودار گشتاور و اسب بخار نسخه ۸ سیلندر به شکلی ترسیم می شود که به مراتب خروجی انتگرال بهتری را نسبت به نسخه ۶ سیلندر دارد. برای همین کشش و توان لندکروزر ۸ سیلندر در آفرود به مراتب بهتر از نسخه ۶ سیلندر اتوماتیک است.
اما توجه داشته باشید که تویوتا لندکروزر به عنوان یک شاسی مستقل گشتاوری شناخته می شود و بدیهی است که شتاب اولیه خاصی ندارد. امروز اگر بخواهید تویوتا لندکروزر اتاق صد را در نسخه ۸ سیلندر با مدل ۲۰۰۶ و یا ۲۰۰۷ خریداری کنید، بنا بر تعداد امکانات رفاهی، نوع طراحی درب صندوق و زاپاس، کارکرد، سلامت بدنه و فنی خودرو قیمتی حدود ۲۶۰ تا ۳۹۰ میلیون تومان را دارد.

گروه مستند اسب بخار

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.