یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد

یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد
شرکت نگین خودرو در سال ۹۵ لوکسترین سدان رنو را به بازار ایران معرفی کرد. تلیسمان به عنوان جدیدترین سدان سگمنت D رنو شناخته می شود که در بازار جهانی و ایران فروش خوبی را به خود اختصاص داده است. این خودرو در بازار کره توانست از بسیاری از سدان های کره ای در بحث فروش پیشی بگیرد و بهتر از آن ها ظاهر شود.
حال که چند ماهی است نام کیا اپتیما JF از لیست واردات خودروها حذف شده است، تلیسمان اوج گیری دوباره ای را تجربه می کند و به خاطر استقبال بیشتر در بازار آزاد بهای تمام شده آن افزایش پیدا کرده است.
یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد
اپتیما JF بعد از لغو واردات قیمت ۲۱۰ میلیون تومان را هم در بازار ایران تجربه کرد، ولی با افزایش درخواست تلیسمان شاهد هستیم که بهای این خودرو در بازار تا حدی کاهش پیدا کرده است و نسخه فول سه رادار آن با قیمت ۲۰۱ میلیون تومان معامله می شود.
در اوایل سال جاری قیمت این خودرو در بهترین حالت ۲۰۳ میلیون تومان بود. نسخه های فول بدون رادار خطی و فاصله اپتیما JF قیمتی کمتر از ۱۹۵ میلیون تومان دارد و گاهی با تا ۱۹۰ میلیون تومان هم داد و ستد می شود. ولی رنو تلیسمان که در بازار آزاد قیمت آن به ۱۹۹ میلیون تومان هم رسیده بود، در برخی نمایشگاه های تهران نسخه آماده پلاک آن را با بهای ۲۱۲ میلیون تومان آگهی می کنند. ولی بهای اصلی این فرانسوی پرمیوم در بازار آزاد حدود ۲۰۵ میلیون تومان اعلام می شود که نسبت به چند هفته پیش رشد را تجربه کرده است.
یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد
جالب است بدانید که رنو تلیسمان از سوی شرکت افزایش قیمتی را به خود ندیده و با همان عدد ۱۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
در بازار فعلی شاهد آن هستیم که یکی از رقبای اصلی تلیسمان در حال حذف شدن است. کیا اپتیما JF که به عنوان رقیب سر سخت این فرانسوی به حساب می آمد، به خاطر مسائل قانونی دیگر در لیست ثبت سفارش حضور ندارد و طبیعی است که بازار خودرو از تلیسمان استقبال بیشتری را می کند.
طبق آمار واردات گمرک هم خودروهای جدید رنو به عنوان پرفروشترین خودروهای وارداتی بازار شناخته می شوند. وقتی به دیگر رقیب کره ای تلیسمان نگاه می کنیم، می بینیم که در این چند ساله استقبال خوبی را به خود ندیده است. هیوندای سوناتا LF بنزینی که این روزها توسط کرمان موتور به بازار آمده است، آنچنان نتوانسته جایگاه کیا اپتیما JF را به دست آورد با قیمت بیش از ۱۹۰ میلیون تومان، بازی را به نفع تلیسمان کرده است.
یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد
در شرایط فعلی بازار تنها رقبای ژاپنی هستند که می توانند با این فرانسوی نیمه لوکس رقابت کنند و با توجه به شرایط فعلی بازار خبری از ورود آن ها به ایران نیست. همچنین امکانات و مشخصه فنی رنو تلیسمان هم یکی از عوامل موفقیت آن است که بعد از عرضه اولیه، تازه بازار ایران به آن نکات پی برده است. به عنوان مثال شتاب کمتر از ۸ ثانیه، پیشرانه ۶/۱ لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار، گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه، ماساژور صندلی های جلو، اتوپارک، تنظیم خودرو با ۱۱ پارامتر متغیر و… از جمله ویژگی های رنو تلیسمان نگین خودرو است.
پیش بینی می شود که در سال ۹۶، رنو تلیسمان به عنوان پرفروش ترین خودرو سدان سگمنت D بازار ایران شناخته شود.
یکه تازی تلیسمان دوباره شروع شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.