کاهش شدید تولید یکی از محبوب ترین خودروهای بازار

کاهش شدید تولید یکی از محبوب ترین خودروهای باز

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی اخباری غیر رسمی به دست خبرنگار گروه مستند ” اسب بخار ” رسیده است که گویا یکی از محبوب ترین خودروهای بازار در ابتدای امسال با کاهش تولید چشم گیری مواجه شده و این اتفاق اخطاری به بازار آزاد است که احتمال دارد در هفته های آتی، قیمت این خودروی پرتقاضا در بازار افزایش پیدا کند.

این خودرو که در روزهای گذشته تولید کم تر از ۱۰ دستگاه را در یکی از مجهزترین خطوط تولید ایران تجربه کرده است، به دلیل مشکلات تبادل ارز و همچنین نوسان بهای مرجع، به این روز دچار شده است و هنوز مشخص نیست چه زمانی بتوان دوباره تولید عادی این خودرو را در ایران مشاهده کرد. یکی از اختیارهای مدیرعاملان صنایع خودروسازی، امکان تحویل خودرو به صورت دستوری است که البته بارها این اقدام برای مدیران ارشد خودروسازان موجب دردسر شده و در دوره های مختلف از سوی ناظران بر فعالیت شرکت ها، امکان تحویل خودرو با دستور ویژه ممنوع گردیده است. این خودروی محبوب که گاهی هم با دستور ویژه مدیران به بیرون از خط می آمده و به دست برخی افراد می رسیده، چند وقتی است که حتی مدیرعامل این گروه خودروسازی، اجازه تحویل خودروی خارج از نوبت را نمی دهد و تمام تلاش این شرکت برای آرام نگه داشتن جو روانی بازار استفاده می شود. با این که تولید این خودروی محبوب که گاهی روزانه صدها دستگاه تولید را تجربه کرده است، امروز با مشکلات بسیار مواجه شده و از سویی شاهد هستیم که هر ساعت قیمت آن در بازار آزاد تغییر می کند، اما این خودروساز اکنون تیراژ تولید خودروی مشابه دیگر را افزایش داده تا بتواند در صورت بروز هر مشکلی سهم خود را از بازار و آمار تولید حفظ کند و در این روزها کم ترین میزان زیان مالی را تجربه کند.

لازم به ذکر است که براساس اطلاعات به دست آمده، خروج آمریکا از برجام عامل این اتفاق نبوده، بلکه تنها مسأله بهای ارز و همچنین اختصاص دادن ارز مبادله ای به این دسته از شرکت ها، باعث شده تا سفارش گذاری قطعه های این خودرو برای مونتاژ با مشکل رو به رو شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.