پارس خودرو هم رنو تندر90 را افزایش قیمت داد + جدول

باقی ماندن ال90 فاز یک چه دلیلی دارد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت خودروسازی پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه سایپا، در گام نخست ابلاغ مجوز افزایش قیمت از جانب شورای رقابت، بهای سه مدل از خانواده رنو تندر۹۰ یا همان L90 را افزایش داد.

طبق اطلاعیه این شرکت، افزایش قیمت اعلام شده از این پس از جانب نمایندگی ها لازم الاجرا است و در قدم نخست، رنو تندر۹۰ دنده ای، پارس تندر و پارس تندر فول آپشن گران شده است.

جدول افزایش قیمت خانواده رنو تندر۹۰ در پارس خودرو:

مدلقیمت قبل ( تومان )قیمت جدید ( تومان )
تندر۹۰ با گیربکس جدید۴۰/۴۹۶/۰۰۰۴۴/۲۴۸/۰۰۰
پارس تندر با گیربکس جدید۴۷/۰۶۳/۰۰۰
پارس تندر با گیربکس جدید + مولتی۴۴/۱۶۰/۰۰۰۴۸/۲۶۴/۰۰۰

 

با توجه به جدول فوف مشخص است که حدود ۴ میلیون تومان نسخه های مختلف این خودرو در پارس خودرو گران شده اند. گیربکس جدید همان جعبه دنده ای ۵ سرعته JHQ است که چند ماه پیش این کمپانی، آن را در ایران به مرحله تولید داخل رساند و از نظر انتقال قدرت و گشتاور می توانند بهتر از گیربکس های قبلی ظاهر شوند. احتمالا باید منتظر باشیم تا از امروز این افزایش قیمت در بازار آزاد خود را بر روی این سه مدل از تندر۹۰ نشان دهد. تندر۹۰ به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای سدان بازار کمتر از ۵۰ میلیون تومان شناخته می شود که بیش از ۱۰ سال تجربه تولید آن در کشور وجود دارد. در حال حاضر کمپانی رنو با سرمایه گذاری بر روی زیرمجموعه اقتصادی خود، یعنی داچیا، نسل جدید لوگان یا همان تندر۹۰ را به بازار جهانی عرضه کرده و نسخه با کیفیتتر و تکمیلتر آن را با لوگو رنو و نام سیمبل به مشتریان می فروشد. اما به خاطر تحریم های دوره قبل و از طرفی متوقف ماندن پروژه توسعه فعالیت رنو در ایران، شاهد هستیم که همچنان این خودرو با همان نسل قدیمی در کشور تولید می شود. البته که از سال گذشته عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو را با نام تندر۹۰ پلاس از جانب ایران خودرو آغاز شده است. طبق گزارش های ISQI، خانواده L90، B90 و U90 با کیفیتترین خودروهای تولید داخل در میان رقبای خود هستند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.