هیوندای کونا کرمان موتور به گمرک جنوب رسید + تصاویر

هیوندای کونا به گمرک جنوب رسید
بر اساس تصاویر ارسالی از جانب مخاطبان اسب بخار، تعداد محدودی از هیوندای کونا نیز وارد گمرک جنوب شده و احتمالا این خودروها به عنوان نمونه به سفارش کرمان موتور به کشور آمده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیش از خروج آمریکا از برجام، مدیران ارشد کرمان موتور اعلام کرده بودند که عرضه هیوندای کونا در اواخر تابستان سال جاری در کشور آغاز می شود. این خودرو به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری در بازار جهانی شناخته می شود و در جمع به روزترین محصولات هیوندای قرار می گیرد. هیوندای کونا در بازار جهانی با سه پیشرانه بنزینی و یک موتور دیزلی معرفی شده است. پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی که ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۰ نیوتون متر تولید می کند و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک توان آن را به چرخ های جلو می رساند. موتور یک لیتری توربو ۱۱۸ اسب بخار با گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر تنها برای برخی از کشورها قابل سفارش است و هنوز برای اکثر بازارها قابلیت عرضه را ندارد. اما مهم ترین پیشرانه کونا ۱.۶ لیتر حجم دارد که با فناوری توربو و پاشش سوخت مستقیم می تواند ۱۷۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۶۵ نیوتون متر تولید کند و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز توان آن را به چرخ های جلو و عقب می رساند. این خودرو به عنوان یک کراس اوور کوچک تا حدی زیادی شباهت ابعادی زیادی با هیوندای i20 دارد و در حال حاضر تنها در کره جنوبی تولید می شود. هیوندای کونا در بحث ایمنی در جایگاه بالایی قرار گرفته و همچنین امکانات رفاهی و کنترلی مناسبی در آن دیده می شود. آن طور که از تصاویر ارسالی مشخص است، این خودرو در نسخه ۱.۶ لیتری توربو و فول آپشن به ایران وارد شده است.
هیوندای کونا به گمرک جنوب رسید
حال که کمپانی هیوندای همکاری خود را با کرمان موتور در هاله ای از ابهام باقی گذاشته است، مشخص نیست که آیا کونا به بازار ایران می آید یا خیر. باید حداقل چند هفته ای منتظر بمانیم تا سیاست های قطعی این کمپانی کره ای در خصوص بازار ایران مشخص شود. هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت که نسخه های وارداتی هیوندای کونا در نهایت توسط کرمان موتور رونمایی می شوند و یا این شرکت هم تا زمان عدم شفافیت همکاری هیوندای با خود، رونمایی و عرضه کونا را وقفه می اندازد.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.