لیست دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه خودرو

لیست دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه خودرو
در گام نخست اعلام دریافت کنندگان ارز دولتی برای حوزه صنعت خودرو، شاهد هستیم که اکثر واردکنندگان خودرو و همچنین برخی ارگان ها توانسته اند تا از ارز دولتی و یا سیستم نیما استفاده نمایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وزارت بهداشت بیشترین میزان دریافتی ارز بانکی را در حوزه خودرو برای شرح تعرفه ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی دریافت کرده و این عدد ۱۸ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲۲۵ یورو است. بعد از آن گروه صنعتی رامک خودرو مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۵۹ یورو را برای خودروهای ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی بنزینی دریافت کرده است. اما شرکت بهمن موتور که به عنوان تولیدکننده خودروهای هاوال، مزدا و فاو شناخته می شود و به تازگی هاوال H9 برای عرضه به صورت وارداتی به گمرک آورده است، ۹۱۳ هزار و ۲۱۵ یورو دریافت کرده است. شرکت یاران خودرو اروند هم که محصولات وارداتی دامای را در لیست خود دارد، ۵۶۱ هزار و ۸۵۰ یورو از سیستم بانکی دریافت کرده است. اما گویا فرد یا شرکتی به نام ثبتی ابراهیمی شادمان محمد، ۴۹ هزار یورو برای واردات خودروهای هیبریدی از سیستم بانکی ارز گرفته است.
اما در این مدت که اکثر واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو به عدم دریافت ارز از سیستم نیما اعتراض داشتند، می بینیم که گویا توانسته اند ارز مربوطه را تا حدی دریافت کنند و از آن طرف نیز در بحث تحویل خودرو به مشتریان و ترخیص آن ها همچنان مشکل دارند. البته اکثر مشکل های پیش آمده به بخش نبود اجازه ثبت سفارش بر می گردد.
حال شما می توانید ببینید که کدام شرکت های خودرویی ارز خود را از سامانه نیما دریافت کرده اند. در مجموع سیستم بانکی ۲۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۲۴۹ یورو و سامانه نیما ۹۸ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۳۵ یورو به شرکت های خودرویی ارز اهدا کرده است.

لیست دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه خودرو
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.