قیمت هیوندای آزرا 2018 در بازار تهران چقدر است؟

آزرا جدید؛ احتمالا بزودی در بازار ایران
همان طور که در خبرهای روز گذشته می توانید ببینید، محموله هیوندای آزرا ۲۰۱۸ کرمان موتور به تازگی وارد گمرک بندرعباس شده و به احتمال زیاد در هفته های جاری به دست مشتریان می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید برایتان جای سوال باشد که مگر ثبت سفارش و واردات خودرو ممنوع نشده است؟
در پاسخ باید گفت که طبق دستور وزارت صنعت، به صورت موقت واردات خودرو به کشور ممنوع اعلام شده و فعلا شرکتی نمی تواند خودروی جدیدی را ثبت سفارش کند. اما اگر واردکنندگان خودرو پیش از آغاز ممنوعیت نسبت به خرید خودروها از مبدا و یا ارسال آن ها به کشور اقدام کرده باشند و ثبت سفارش آن ها به صورت قانونمند صورت پذیرفته باشد، می توانند برای پاسخ تعهدها در بازه زمانی مشخص اقدام به ترخیص خودروها کنند.
حال شاهد هستیم که بعد از پیش فروش هیوندای آزرا جدید توسط کرمان موتور در ماه های گذشته، این شرکت تعداد قابل توجهی از این خودرو را در گمرک جنوب تخلیه کرده و فرایند ترخیص آن ها را پیش سر می گذارد. برای همین پیش بینی می شود که در هفته های جاری نسخه های پلاک شده هیوندای آزرا ۲۰۱۸ وارد خیابان ها و جاده های کشور شود. این خودرو سدان به نسبت بزرگ به پیشرانه ۲.۴ لیتری GDi مجهز است که ۱۸۷.۶ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۱ نیوتون متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک توان آن را به چرخ های جلو می رساند.
هیوندای آزرا کرمان موتور با توجه به سفارش گذاری انجام شده توسط این شرکت در کره جنوبی ساخته شده و حال بعد از چند ماه به دست کرمان موتور رسیده است. این شرکت اسفند ۱۳۹۶ هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را با قیمت ۳۷۹ میلیون تومان پیش فروش کرد و برای مشتریان سری اول ۹ میلیون تومان تخفیف نقدی در نظر گرفت. برای ثبت نام این سدان لوکس کره ای باید ۱۵۰ میلیون تومان پیش پرداخت را به حساب شرکت کرمان موتور واریز می کردید و در ازای آن تعهد تحویل آزرا برای خرداد ماه ۹۷ به شما داده می شد. اما با توجه به بروز مشکلات در واردات خودرو، تحویل این خودرو در زمان مقرر انجام نشد و حال قرار است که در هفته های آینده این اتفاق رخ دهد.


اما نکته جالب در مورد هیوندای آزرا ۲۰۱۸ این است که در اسفند ۱۳۹۶، بسیاری انتقادهای شدیدی به قیمت ۳۷۹ میلیون تومانی آن داشتند. زیرا در آن روزها رنو تلیسمان قیمت رسمی کمتر از ۲۸۰ میلیون تومان را داشت و از طرفی هیوندای سوناتا هیبرید فیس لیفت نیز با بهای حدود ۲۶۰ میلیون تومان معامله می شد. همچنین فولکس واگن پاسات به عنوان یک سدان نیمه لوکس آلمانی و البته کوچکتر از آزرا قیمت رسمی حدود ۳۰۵ میلیون تومان را داشت و در بازار آزاد با بهایی در محدوده ۳۴۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان معامله می شد. در نگاه کلی تنها ویژگی مثبت هیوندای آزرا ۲۰۱۸ ابعاد بزرگتر آن نسبت به گزینه های دیگر است و برخی امکانات نظیر کروزکنترل هوشمند نیز در آن دیده می شود.
اما جالب بدانید که در زمان پیش فروش هیوندای آزرا ۲۰۱۸، ظرفیت فروش آن ها به سرعت تکمیل شد و در آن دوره هم بسیاری از افراد نسبت به کافی نبودن سهمیه فروش و هجوم دلال ها ناراضی بودند. اما آن موقع وزیر صنعت هیچ واکنشی نشان نمی داد و خبری از پیگیری های ویژه و برخورد با دلالان نبود. اما امروز همان دلال هایی که در اسفند سال گذشته با آن ها برخورد نشده بود، بهای هیوندای آزرا ۲۰۱۸ را بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعلام می کنند و برخی از آن ها تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، آگهی های فروش خود را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

شاید بهتر باشد که این روزها مشتریان واقعی بازار خودرو به شکل قاطع دلالان را تحریم کنند و از طرفی دولت و مقام های مسئول نیز تنها با ردیابی این افراد از طریق آگهی های موجود در فضای مجازی، بخورد قاطع را به خاطر برهم زدن بازار و به دست آوردن سودهای نامتعارف، با آن ها داشته باشند.
کاتالوگ رسمی هیوندای آزرا 2018 برای بازار ایران + تیزر
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.