قیمت رسمی آمیکو آسنا 100 تا 130 درصد افزایش پیدا می کند

قیمت جدید و عجیب براى آسنا
قائم مقام ارس خودرو دیزل اعلام کرده است که در آینده نزدیک پیکاپ آسنا در شش تیپ به بازار عرضه می شود و می تواند سهم بیشتری را از بازار خودروهای کار و تجاری به خود اختصاص دهد. به نقل از پرشین خودرو همچنین با توجه به الزام تامین ارز برای خودروسازان از بازار ثانویه، بهای این خودرو در تیپ های مختلف از ۱۷۵ میلیون تومان به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در ماه های گذشته شرکت آمیکو توانسته تا تولید آسنا را با موفقیت انجام دهد و از طرفی تعداد قابل توجهی از این پیکاپ چینی دو دیفرانسیل را به ارگان ها و مشتریان تحویل داده است. حال این شرکت برنامه دارد تا بتواند در آینده نزدیک تیپ های مختلفی از آسنا را روانه بازار کند تا مشتریان بتوانند بر اساس نیاز خود، پیکاپ آسنا را در میان گزینه های خرید خود قرار دهند.
پیکاپ آسنا در اصل یک خودرو کار و تجاری از خودروسازی Huanghai چین است و در بازار ایران با نشان AMICO عرضه می شود. در این خودرو از فناوری موتورهای میتسوبیشی استفاده شده و دفلاک هوشمند نیز بر روی دیفرانسیل عقب آسنا نصب شده است. همچنین پیکاپ آسنا قابلیت استفاده از سوخت CNG را دارد و برای همین زیر این خودرو در راستای شاسی، محفظه باک گاز نیز نصب شده است.


مدیران شرکت آمیکو همیشه آسنا را با خودروهای ژاپنی چون لندکروزر، پرادرو، هایلوکس و… مقایسه می کنند. اما در نهایت باید توجه داشته باشیم که حتی با بهای ۱۷۵ میلیون تومان برای آسنا و داشتن ویژگی های خوب این پیکاپ، در نهایت سوار بر یک خودرو چینی مونتاژ داخل هستیم و بدیهی است که هیچگاه آسنا و گزینه های چینی و کره ای دیگر نمی توانند با محصولات جان سخت، تویوتا، میتسوبیشی، نیسان، فورد، شورولت و… رقابت کنند. اما بهای قبلی ۱۷۵ میلیون تومان برای آسنا، بسته شدن ثبت سفارش و هرج و مرج در بازار خودرو دلایلی بود که ارزش خرید آسنا را در بازار فعلی کشور بالا می برد و با توجه به اینکه خودروهای آفرودی و شاسی مستقل اصیل بهایی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان را داشتند، می شد تا به آمیکو با قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان اعتماد کرد. اما حال که به ناگاه بهای ارز برای خودروسازان از ۴۲۰۰ تومان به بازار ثانویه موکول شده و تا ۹ هزار و ۴۰۰ تومان هم اعلام می شود، بدیهی است که مونتاژکاران و سازندگان خودرو نیز مجبور هستند تا قیمت محصولاتشان را افزایش دهند. تغییر قیمت آسنا از ۱۷۵ میلیون تومان به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می تواند اولین رخداد در پی افزایش قیمت ارز برای خودروسازان باشد. حال باید دید که شرکت آمیکو از چه زمانی این افزایش قیمت را اعمال می کند و آیا خودروسازان دیگر هم محصولات خود را این چنین گران می کنند؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.