علی اشرف افخمی پیشنهاد وزارت صمت را قبول می کند؟

علی اشرف افخمی پیشنهاد وزارت صمت را قبول می کند؟
شنیده ها حاکی از آن است که به علی اشرف افخمی پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده و حال احتمال دارد که او به تیم اقتصادی دولت اضافه شود. در حال حاضر محمد شریعتمداری بر کرسی وزارت صمت نشسته و برخی منابع خبری می گویند که شاید مدیرعامل بانک صنعت و معدن این مسئولیت را در شرایط فعلی بپذیرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

افخمی متولد دوم آبان ۱۳۲۹ است و در دانشگاه امیر کبیر مدرک مهندسی مکانیک را دریافت کرده است. او در سابقه کاری خود ریاست بانک کار آفرین را ثبت کرده و در حال حاضر مدیرعامل بانک صنعت و معدن است. به غیر از این دو مسئولیت در سوابق کاری علی اشرف افخمی مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.
منابع آگاه خبر از این می دهند که تیم اقتصادی دولت قصد داشته تا بعد از ولی الله سیف، علی اشرف افخمی را به ریاست بانک مرکزی در آورد و او نیز این پیشنهاد و بار مسئولیت را قبول نکرده و عبدالناصر همتی این مسئولیت را پذیرفته است. حال خبر می رسد که اینبار نیاز تیم اقتصادی دولت و رئیس جمهور به افخمی بیشتر شده و پیشنهادهای زیادی با تاکیدهای ویژه به او برای پذیرفتن کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. با اینکه رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت از فعالیت چندماهه محمد شریعتمداری در وزارت صمت به نیکی یاد می کنند، اما گویا قرار است که قبل یکساله شدن وزارت او، علی اشرف افخمی را به جای او بیاورند.
محمد شریعتمداری از ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ به جای محمدرضا نعمت زاده به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت آمد و چندی پیش، برخی عملکردهای وزیر قبلی را زیر سوال برد. برخی می گویند که در شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی جامعه، افرادی چون محمد شریعتمداری خود می خواهند که از وزارتخانه خداحافظی کنند و بار مسئولیت را بر دوش فرد دیگری بگذارند. حال باید دید که در چند روز و شاید چند ساعت آتی، علی اشرف افخمی به پیشنهاد دولت مردان پاسخ مثبت می دهد یا خیر؟
برخی کارشناسان معتقد هستند که سابقه شفاف افخمی در کنار نگاه اقتصادی کلان و صنعتی او می توان، راه حلی برای بهبود شرایط وزارت صمت و صنایع وابسته به آن داشته باشد.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.