سانگ یانگ تیوولی چه قیمتی را در بازار دارد؟

تیوولی 2018 به رامک خودرو رسید
سانگ یانگ تیوولی به عنوان یکی از محبوبترین کراس اوورهای وارداتی بازار شناخته می شود که در سال های گذشته فروش خوبی را برای رامک خودرو داشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حال که شرایط ثبت سفارش خودروها دوباره با مشکل مواجه شده و از طرفی وضعیت اقتصادی و نوسان بازار ارز، تاثیر مستقیم خود در بازار خودرو را نشان داده اند، شاهد هستیم که دلالان این بار به سراغ سانگ یانگ تیوولی آمده اند تا با استفاده از موجودی این خودرو در بازار، سود بیشتری را به جیب بزنند. سانگ یانگ تیوولی ۲۰۱۸ که با فیس لیفت همراه بوده است، قیمتی حدود ۱۳۶ میلیون تومان را در شرکت رامک خودرو دارد. البته با توجه به سیاست پیش فروش بلند مدت رامک خودرو و از طرفی تاخیرهای به وجود آمده برای تحویل تیوولی، همیشه حاشیه سود این خودرو برای خریداران و دلالان زیاد بوده و هیچگاه تیوولی حتی با سود پایین هم در بازار به فروش نرسیده است.
اما از چهارشنبه هفته گذشته، برخی نمایشگاه داران تهرانی و همچنین دلالان سعی دارند تا با استفاده از خودروهای موجود تیوولی در بازار قیمت آن را به شکل نامتعارفی افزایش دهند. با اینکه طی روزهای گذشته قیمت معامله ای سانگ یانگ تیوولی ۲۰۱۸ در بازار آزاد از حدود ۱۴۴ میلیون تومان به ۱۶۸ میلیون تومان هم رسیده بود، اما به ناگاه به خاطر عملکرد دلال ها، گاهی قیمت ۲۰۸ میلیون تومانی برای این خودرو نه چندان خاص و عجیب اعلام می شود. برخی آگهی های فروش تیوولی در فضای مجازی و از طرفی اعلام قیمت برخی نمایشگاه داران، عددی حدود ۱۹۰ تا ۲۰۸ میلیون تومان را نشان می دهد. این در حالی است که معاملات روز چهارشنبه و پنج شنبه برای این خودرو به شکل انگشت شماری انجام شده و خریداران عددی کمتر از ۱۷۵ میلیون تومان را به فروشندگان داده اند.
تنها کافی است که در هفته های پیش رو، مشتریان از خرید تیوولی در بازار آزاد دست بکشند و فعلا به سراغ خودروهایی با قیمت غیر منطقی نروند. در ضرب المثل های ایرانی آمده است که « آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب! » و این مصداق بازار فعلی خودرو کشور است. حال که دلالان به شکل غیر انسانی و غیر عقلانی در بازار جولان می دهند و هیچ نهاد نظارتی برای نظارت و جلوگیری از اختلال های آن ها در بازار کشور وارد عمل نمی شود، بهتر است که خریداران خودرو و مردم، خود هشیار باشند و به هیچ وجه به تن به معامله خودروها با قیمت غیر منطقی در بازار آزاد ندهند.

شما مخاطبان می توانید تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی را در فصل دوم اسب بخار با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

گالری تصاویر سانگ یانگ تیوولی

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.