خودروهای جدید هیوندای و کیا به گمرک جنوب رسیدند + تصاویر

خودروهای جدید هیوندای و کیا به گمرک جنوب رسید + تصاویر
بر اساس تصاویر ارسال شده از مخاطبان اسب بخار، گویا تعداد قابل توجهی از هیوندای آزرا جدید و کیا اپتیما هیبرید نیز به گمرک بندرعباس آمده و قرار است که در آینده نزدیک وارد بازار شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق اطلاعات به دست آمده، هیوندای آزراهای موجود در گمرک برای کرمان موتور و مشتریانش است و به احتمال زیاد در هفته های آتی این خودروها نیز به بازار کشور عرضه می شود. کرمان موتور چند ماه پیش آزرا جدید را با قیمتی کمتر از ۳۹۰ میلیون تومان پیش فروش کرد و توانست تمام ظرفیت فروش خود را در چند ساعت به اتمام برساند.
کیا اپتیما هیبرید نیز که با تعداد انبوه به یکی از گمرک های بندرعباس وارد شده است، معلق به شرکت اطلس خودرو و مشتریانش است. این شرکت در اسفند ماه سال ۱۳۹۶، پیش فروش اپتیما هیبرید را با قیمتی حدود ۲۶۶ میلیون تومان انجام داد. حال شاهد هستیم که این دو سدان پرطرفدار نیز پا به گمرک ایران گذاشته اند و طبق بخشنامه های اعلام شده از جانب وزارت صمت به گمرکات کشور، کرمان موتور و اطلس خودرو می توانند این خودروها را از انبارهای گمرک ترخیص کنند و به دست مشتریان برسانند. چند هفته پیش به صورت رسمی اعلام شد که با وجود بسته بودن گمرک و ممنوعیت واردات، شرکت هایی که ثبت سفارش و مجوزهای لازم را برای واردات خودرو انجام داده بودند و محموله های آن به نامشان ثبت شده است، می توانند برای پاسخ به تعهداتشان خودروهای نام برده و ثبت شده را از گمرک خارج کنند.


طبق اعلام رسمی کمپانی هیوندای، گرانجور و یا همان آزرا نسل ششم را می توان با موتورهای ۲٫۴ لیتری، ۳ لیتری، ۳٫۳ لیتری و ۳٫۵ لیتری سفارش دارد. نسخه وارد شده به بازار ایران با پیشرانه ۲٫۴ لیتر ۱۸۷٫۶ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متر را تولید می کند. قوی ترین پیشرانه آزرا با حجم موتور ۳٫۵ لیتر شش سیلندر می تواند ۲۸۶ اسب بخار را داشته باشد. همچنین پیشرانه ۳٫۳ لیتری این خودرو برای سفارش های محدود هم توان تولید همین قدرت را نیز دارد. در نظر داشته باشید که شرکت کرمان موتور، هیوندای آزرا جدید را با پیشرانه ۲.۴ لیتری GDi ثبت سفارش کرده و حال در گمرک جنوب کشور اولین محوله آن نیز حضور دارد.
کیا اپتیما هیبرید نیز از نظر طراحی ظاهری کمی با نسخه های بنزینی سری JF متفاوت است و در بحث فنی شباهت زیادی به هیوندای سوناتا هیبرید دارد. این خودرو به پیشرانه دو لیتری ۱۵۶ اسب بخار به همراه موتور الکتریکی ۵۱ اسب بخار مجهز است که توان آن از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.
برخی احتمال می دهند که با توجه به تغییر بهای ارز و همچنین افزایش نرخ خدمات در کشور، قیمت هیوندای آزرا و کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ نیز کمی افزایش پیدا کند. اما این بحث تنها احتمالی برای قیمت رسمی این دو کره ای پرفروش است و قطعا دلال ها بهای بازار آزاد این خودروها را خارج از حد منطقی تعیین می کنند. جالب است بدانید که برای هیوندای آزرا ۲۰۱۸ قیمتی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در بازار اعلام می شود و کیا اپتیما هیبرید نیز قیمتی فراتر از ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته توجه داشته باشید که این قیمت ها برای حواله های این دو خودرو اعلام می شود.

گالری تصاویر هیوندای آزرا
کاتالوگ رسمی هیوندای آزرا 2018 برای بازار ایران + تیزر

گالری تصاویر کیا اپتیما هیبرید
اپتیما هیبرید با تعرفه های جدید ارزان شد

گروه مستند اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.