خروج دو برند ژاپنی از بازار خودرو کشور به خاطر تحریم ها

خروج دو برند ژاپنی از بازار خودرو کشور به خاطر تحریم ها
شنیده ها حاکی از آن است که به تازگی، دو نشان فعال ژاپنی در صنعت و بازار خودرو کشور قطع همکاری خود با نمایندگان ایرانی را اعلام کرده اند و از امروز برنامه ای برای حضور در شرایط تحریم ایران و خروج آمریکا از برجام ندارند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

یکی از این نشان های ژاپنی در بازار لاستیک فعالیت داشته و سال گذشته به صورت رسمی طی مراسمی حضور خود را در بازار ایران اعلام کرده بود. نشان دیگر ژاپنی در بحث خودروهای کار و تجاری فعال بوده و بیشتر محصولات آن در ساخت و سازها و حفاری ها استفاده داشته است. این خودروساز ژاپنی مطرح در بحث خودروهای کار و صنعتی هم به تازگی اعلام کرده که بعد از حدود یکسال فعالیت رسمی در ایران دیگر برنامه حضور در بازار کشور را ندارد و گویا از امروز بازار ایران را به خاطر تحریم ها ترک می کند.
این نشان لاستیک و خودروهای سنگین ژاپنی که هر دو یک نماینده را در ایران انتخاب کرده بودند، حال تصمیم به ترک بازار کشور به خاطر بازگشت تحریم های ایران گرفته اند. هنوز این خبر به صورت رسمی از جانب نماینده ایران این دو نشان ژاپنی اعلام نشده و شنیده ها بر مبنا اظهار نظر نمایندگان این شرکت به رسانه ها اعلام شده است. همچنین برخی دیگر از شنیده ها خبر از خروج برخی خودروسازان سواری ژاپنی از بازار ایران می دهند. در سال های برقراری برجام با تمام کشورهای حاضر در این توافق نامه، بسیاری از خودروسازان ژاپنی فعالیت خودرو به صورت رسمی در ایران انجام می دانند و حتی یکی از آن ها چند ماهی بود که پروژه تولید جدیدترین محصول خود را در ایران دنبال می کرد.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.