حواستان به امدادخودروهای نوروزی باشد! + ویدیو

امداد کلاهبرداران!
هر ساله در ایام نوروز، یکی از مهمترین مسئله ها برای سفر وضعیت امداد جاده ای برای خودروها و رانندگان است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به حجم سفرهای نوروزی، احتمال درخواست امداد و خدمات در جاده ها برای خودروها بیشتر می شود و از طرفی به خاطر بسته بودن بسیاری از تعمیرگاه های سطح شهرها، مهم است که شرکت های خودرویی بتوانند حدود یک ماه خدمات بهتر و سریعتری را به مشتریان ارائه دهند. وقتی تردد خودروها در جاده های کشور چند برابر می شود، بدیهی است که احتمال هرگونه بروز مشکل و خرابی خودروها در سطح جاده ها هم بیشتر می شود. برای همین بسیاری از شرکت های خودرویی واحدهای خدماتی و امدادی خود را به جاده های پرتردد اعزام می کنند. اما در این میان خودروهای امدادرسان شخصی و یا متعلق به شرکت های خصوصی هم بازار را برای خود گرم می بینند و در روزهای پایانی سال برنامه دارند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند. یکی از دغدغه های اصلی برخورد با امدادگران غیر تخصصی در جاده ها این است که آن ها هیچگاه مشکل خودرو را در محل حل نمی کنند و تنها به حمل خودرو اکتفا می کنند. همچنین بر خلاف ذهنیت اکثر عموم جامعه، هزینه حمل بسیاری از خودروبرهای شخصی به مراتب بیشتر از تعرفه رسمی است.
اما در این میان اتفاقی رخ داده است که بیشتر باعث می شود تا مسافران نوروزی به خاطر برخی اشتباهات و عدم آگاهی با ضرر مالی رو به رو شوند.
چند روز پیش صدا و سیما برای بررسی وضعیت خدمات و امداد جاده ای به رئیس انجمن صنفی امدادخودروهای برون شهری می رود و این فرد اعلام می کند که مردم برای دریافت خدمات در ایام نوروز پیامکی را به یک شماره ارسال کنند تا بتوانند در صورت بروز مشکل خدمت رایگانی را داشته باشند. اما مسئله اینجاست که روزانه ۸۴۰ تومان هزینه از آن ها دریافت می شود و هر فرد در صورت مشارکت در این طرح نوروزی باید ۲۵ هزار تومان را بپردازد، گرچه از خدمات امدادی هم استفاده نکند. اما داستان آنجا جالبتر می شود که شماره پیامک اعلام شده هیچ ارتباطی به انجمن ندارد و رئیس انجمن شماره پیامک شرکت خصوصی خود را اعلام کرده و در اطلاع رسانی ها از جانب انجمن، آدرس و شماره تماس خود را برای پیگیری خودروهای امدادی مجاز به فعالیت معرفی می کند. با فرض بر اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر به این سامانه شرکت خصوصی امداد خودرویی پیامک بدهند، در پایان این طرح دو و نیم میلیارد تومان پول به حساب این شرکت می رود و مردم هم فکر می کنند که می توانند در این ایام از خدمات امدادی تمام خودروهای یدککش استفاده نمایند.
پیشنهاد ما این است به جای مراجعه به این طرح ها و یا استفاده از خودروبرهای متفرقه، قبل از سفر اطلاعات واحد خدمات نوروزی خودرو خود را داشته باشید. در حال حاضر تمام شرکت های تولیدکننده و واردکننده خودرو برای ایام نوروزی خدمات جاده ای گسترده ای را ترتیب داده اند و خود با برخی شرکت های خصوصی برای حمل رایگان خودرو به نمایندگی قرارداد بسته اند. برای همین لازم نیست که در این میان مشتری خود به شرکت متفرقه و ناشناسی مراجعه کند و بهتر است که با توجه به نوع خودرو خود به، از خدمات شرکت مربوطه عرضه کننده خودرو استفاده نماید.
در این ویدیو می بینید که چگونه به راحتی اطلاع رسانی ناقص به مردم در شب عید، گاهی موجب سودجویی برخی افراد آن هم از طریق رسانه ملی می شود. شما می توانید با اشتراک این مطلب، دوستان خود را پیش از سفرهای نوروزی آگاهتر سازید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.