جگوار E-Pace کراس اوری کوچک با ایده‌هایی بزرگ + ویدیو

جگوار E-Pace کراس اوری کوچک با ایده‌هایی بزرگ + ویدیو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

آفتاب عصرگاهی به خطوط زیبای جگوار E-Pace می‌تابد که به نور زیادی جهت بررسی احتیاج دارد. اما پس از کلی کنکاش به این نتیجه می‌رسیم که این خودرو شدیداً آشناست، گویی خطوط این خودرو به گنجه های جگوار حمله کرده و زیبایی را به دور خود حلقه کرده است.
این خودرو شباهت خانوادگی با Range Rover Evoque و Land Rover Discovery دارد. در نمای داخلی هم طراحی E-Pace از برادر بزرگتر خود یعنی F-Pace الهام گرفته و نشانه‌هایی از F-Type هم در جای جای کابین به چشم می‌خورد.

جگوار E-Pace کراس اوری کوچک با ایده‌هایی بزرگ + ویدیو

موتور خودرو با غرش عجیبی جان می‌گیرد.در ضمن خبری از نسخه‌ دیزلی نیست. موتور عرضی نسب شده و ۲ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر، اولین پروژه‌ی عرضی موتور برای جگوار است به نظر می‌رسد خبری از نسب موتورهای بزرگ‌تری که جگوار دارد نیست! چطور؟ درب کاپوت را باز کنید تا ببینید جای سوزن انداختن نیست، شاید ۲ سیلندر دیگر به صورت خطی بتوان اضافه کرد.شاید!

جگوار E-Pace کراس اوری کوچک با ایده‌هایی بزرگ + ویدیو

فراخواندن ۲۴۶ یا ۲۹۶ اسب بخار قدرت از موتور به سختی انتقال آن به جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک اش نیست. پدل شیفترها ییشتر به شکل زبانه در آمده‌اند تا پدل شیفتر که البته فقط در پکیج R-Dynamic حضور دارند و کنترل جعبه دنده ۹ سرعته را آسان می‌کنند، گرچه هوش مصنوعی خودشان را دارند و این هوش پر است از این جمله: لطفاً صبور باشید!!!
فرمان خودرو خیانتی در حق سخت افزار فوق‌العاده E-Pace است و گاهی شما حس می‌کنید فرمان مستقیماً به چرخ‌های جلو متصل است، اما پاداشی برای تحمل سختی در نظر گرفته شده که جگوار آن را ActiveDrive نامیده.

جگوار E-Pace کراس اوری کوچک با ایده‌هایی بزرگ + ویدیو

این سیستم از Evoque به عاریت گرفته شده و در E-Pace به تکامل رسیده است. سیستم از بسته‌های کلاج مرطوب برای انفصال یا درگیر کردن هر یک از چرخ‌های عقب استفاده کرده تا نیروی اضافه برای سامانه ترمز کمکی را فراهم کند.
این سیستم قادر است چرخ‌ خارج‌از پیچ را سریعتر به چرخش در آورد و یا چرخی که سطح اتکاء ندارد را کندتر به چرخش در آورد و یا هر دو چرخ عقب را در سر خوردن های هماهنگ قفل کند تا سر پیچ به خودرو کمک کند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.