توهم نیم میلیارد تومانی برای تیگوان

توهم نیم میلیارد تومانی برای تیگوان

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نمی توان انکار کرد که خودروهای عرضه شده از سوی ” فولکس واگن ” در این مدت، به عنوان یکی از با کیفیت ترین و جذاب ترین گزینه های موجود در بازار ایران است. ” ماموت خودرو ” که به عنوان نماینده رسمی ” فولکس واگن ” در ایران شناخته می شود، چند وقتی است که عرضه ” تیگوان ” و ” پاسات ” را انجام می دهد.

” فولکس واگن تیگوان ” به عنوان یک کراس اوور نیمه لوکس و از دید برخی لوکس، توانسته بازار خوبی را به دست آورد و در دو مرحله فروش، استقبال بسیاری را سوی ” ماموت خودرو ” بکشاند. این خودروی کراس اوور در مرحله اول فروش، قیمتی
کم تر از ۲۹۰ میلیون تومان داشت و در دومین پیش فروش خود، بهای رسمی ۳۲۰ میلیون تومان را تجربه کرد. در همان دی ماه سال گذشته، با ورود این خودرو به بازار شاهد بودیم برخی دلالان، قیمت این کراس اوور آلمانی را تا ۳۸۰ میلیون تومان هم تعیین می کردند، اما در واقعیت، بهای معامله ای ” فولکس واگن تیگوان ” بر مبنای پیش فروش اول، حدود ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بود. با اعلام شرایط جدید برای ” تیگوان ” در پایان سال گذشته و افزایش قیمت رسمی آن، دلالان بازار، بهای آن را تا ۳۹۵ میلیون تومان بالا بردند و عدد معامله ای آن در حقیقت با توجه به بازه های زمانی مختلف ۳۶۰ تا ۳۸۸ میلیون تومان بوده است.
با افزایش قیمت ارز و از سویی دیگر طولانی شدن نبود شرایط فروش جدید ” فولکس واگن تیگوان ” در شرکت ” ماموت خودرو”، بهانه جدیدی دست دلالان و نمایشگاه داران آمد. در ۱۰ روز گذشته، قیمت ” تیگوان ” در بازار آزاد تا ۴۴۰ میلیون تومان هم اعلام می شد و با استعلام های انجام شده، حتی تا ۴۱۰ میلیون تومان هم این خودرو به فروش رسیده است.
با این حال در دو روز گذشته، با آغاز هفته جدید شاهد بودیم که دندان گردی و جولان دلالان در بازار خودرو بیش تر شده و حال در برخی نمایشگاه ها و آگهی ها، قیمت ” تیگوان ” تا ۵۴۰ میلیون تومان هم اعلام می شود. برخی از دلالان، قیمت آخر این خودرو را برای فروش، ۵۰۰ میلیون تومان به مشتری می گویند، اما با بررسی های انجام شده، شاهد آن هستیم که
” تیگوان ” همچنان با قیمتی کم تر از ۴۷۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می شود. اما همین قیمت هم بیش از ۱۵۰ میلیون تومان سود خالص را برای ثبت نام کنندگان و یا بهتر بگوییم برای دلالان داشته است.
شاید بهتر باشد در شرایط کنونی بازار، شرکت هایی همچون ” ماموت خودرو “، دست کم در خصوص برنامه های فروش و عرضه محصولات خود شفاف سازی داشته باشند تا به دلیل شایعه های بی پایه و اساس، وضعیت بازار خودروی کشور بیش از این درهم نریزد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.