قدرت نمایی پورشه در تپه های برفی + ویدیو

قدرتنمایی پورشه در تپه های برفی
جدال خودروهای اسپرت و جاده های برفی همیشه جذاب بوده و جاده های برفی سوپر اسپرت های جذاب را به چالش می کشند و حتی گاهی این خودرو ها مغلوب شرایط برفی می شوند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ و تایر های مناسب باعث می شود سوپر اسپرتی مثل پورشه ۹۱۱ توربو S تپه های برفی را مغلوب قدرت خود کند و به راحتی شیب های برفی را بالا رود.

مشخصه چهار چرخ محرک نکته اساسی در تولید پورشه های ۹۱۱ بوده که سی سال قبل پورشه این قابلیت را برای نسخه های این ماشین در نظر گرفته بود.این بار پورشه برای نشان دادن توان بالا و عملکر خوب ۹۱۱ این خودرو را به پیست اسکی آورده و به چالش کشیده است.در آغاز با به حرکت در آمدن چرخ ها برف ها با قدرت به عقب پرتاب می شود و پورشه به راحتی در پیست اسکی شروع به حرکت می کند.
قدرتنمایی پورشه در تپه های برفی


پس از سی سال حالا پورشه به سطح بالایی از تکنولوژی سیستم چهار چرخ محرک رسیده است.سیستم PTM(Porsche Traction Management) با یک کلاچ الکترو مغناطیس گشتاور را به هر دو محور منتقل می کند و این انتقال قدرت فقط در ۰.۱ ثانیه انجام می شود.این سیستم هماهنگ با PSM با فشار پدال گاز در صورت لزوم و نیاز به گشتاور بیشتر در هر محور،این انتقال را انجام می دهد.

اما آیا صاحبان این مدل پورشه این تست عجیب و حتی گاهی خطرناک را روی خودرو های خود انجام خواهند داد؟بطور حتم آن دسته از خریداران که حساسیت خاصی نسبت به مبلغ خودرو ندارند این کار را خواهند کرد اما قدرت ۵۸۰ اسب بخاری ۹۱۱ توربو S بیشتر شما را به تست این ماشین در پیست مسابقه ترغیب خواهد کرد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.