شتاب پژو 206 تیپ 5

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شتاب ، نام برنامه ی جدید از گروه مستند اسب بخار است که به صورت مرتب از این وبسایت منتشر می شود.

در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رفته ایم. البته که این خودرو به عنوان سری جدید ۲۰۶ها شناخته می شود که تا حدی از نظر فنی و نرم افزاری ضعیفتر از نسخه های فرانسوی هستند. به گفته بسیاری از کارشناسان، قطعات اصلی فرانسوی شناسنامه دار تا سال ۱۳۸۷ در پژو ۲۰۶ نصب شده و بعد از آن می توان به مدل های ۸۸ و ۸۹ با ضریب داخلی سازی بیشتری روبه رو بود. اما باز هم مدل های ۸۸ و ۸۹ مبنا نرم افزاری و پیشرانه فرانسوی را داشته اند.
اما امروز از نگاه بسیاری از منتقدان، ۲۰۶ ایران خودرو تنها ظاهر پژو را حفظ کرده و در بحث موتور، گیربکس، سامانه الکتریکی، کیفیت و… شباهتی به مدل های پیش از ۱۳۸۹ ندارد.
با این حال در این قسمت برنامه شتاب، ۲۰۶ تیپ پنجی را به برنامه آورده ایم که به گفته ایران خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۲ نیوتون را دارد. سری های فرانسوی و یا تولید شده بر مبنا نسخه اصلی قدرت ۱۱۰ اسب بخار را دارند. البته که برخی اطلاعات فنی و صحبت های مهندسان این پروژه می گوید که همچنان ۲۰۶ ایران خودرو می تواند حدود ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته باشد و از طرفی به خاطر برخی سفارشی سازی هایی که از ابتدا برای ۲۰۶ بازار ایران اتفاق افتاده بود، رسیدن به گشتاور ۱۴۷ نیوتون متر امکان پذیر است. این خودرو در مدل تیپ۵ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی همچنان جایگاه خوبی را در بازار دارد و گیربکس ۵ دنده آن هم به نسبت می تواند پا به پای خودروهای جدید این رده قیمتی رقابتی کند. پژو ۲۰۶ تیپ۵ به عنوان یک هاچبک فروش خوبی را در تمام دوران تولید برای کمپانی پژو و ایران خودرو داشته است. این خودرو همیشه با اختلاف قیمت میان بازار و کارخانه معامله می شده و امروز هم شاهد هستیم که گاهی تا ۴۵ میلیون تومان هم در بازار آزاد قیمت گذاری می شود.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.